وعده بیمه‌های یارانه‌ای برای رسانه‌های دیجیتالی
وعده بیمه‌های یارانه‌ای برای رسانه‌های دیجیتالی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری اعمال بیمه‌های یارانه‌ای و حمایتی برای رسانه‌های دیجیتالی و مکتوب از طریق هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خانه ملت، با اشاره به وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مازندران مبنی بر توجه ویژه دولت به وضعیت بیمه خبرنگاران فعال در رسانه‌های برخط، گفت: در ۱۵ سال اخیر شاهد رشد خوبی در حوزه رسانه‌های دیجیتالی و مکتوب اعم از خبرگزاری، سایت، وبلاگ و سایر بخش‌های اطلاع‌رسانی فعال در فضای مجازی بوده‌ایم که متاسفانه از حمایت‌های بیمه‌ای خبرنگاران بهره‌مند نیستند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما نشستی را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی مشکلات و معضلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آنها برگزار کردیم، همچنین به بررسی وضعیت بیمه‌های یارانه‌ای و حمایتی این رسانه‌ها در کشور پرداختیم چرا که ضعف‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بر اساس قانون کارگاه‌های کمتر از ۵ نفر که مشمول بیمه یارانه‌ای و حمایتی شده‌اند، معاف از مالیات می‌شوند اما ما در این بخش در مورد رسانه‌ها و کارگاه‌های هنری هم کوتاهی کرده‌ایم و هم منابع یارانه‌ای محدودی در اختیار این گروه قرار داده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در نهایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داد از طریق هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره‌مندی رسانه‌های مکتوب و دیجیتال از بیمه یارانه‌ای و حمایتی را به نتیجه برساند تاجاییکه در آینده بسیار نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.