آی‌سی‌تی نیوز – همراه اول و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه خدمات دیجیتال تفاهم نامه همکاری امضا کردند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری با موضوع «توسعه خدمات دیجیتال و راهکارهای هوشمندسازی» صبح امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، […]

آی‌سی‌تی نیوز – همراه اول و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه خدمات دیجیتال تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری با موضوع «توسعه خدمات دیجیتال و راهکارهای هوشمندسازی» صبح امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نجفعلی شهبازی رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون بین این وزارتخانه و شرکت ارتباطات سیار ایران منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست های کلی نظام در ایجاد رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی، زمینه سازی برای عدالت اقتصادی، از بین بردن فقر در کشور، تمرکز دادن همه فعالیت های مربوط به رشد و توسعه اقتصادی به سمت و سوی عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، رفع محرومیت از قشرهای کم درآمد، توجه ویژه به معیشت روستانشینان با فراهم آوردن زمینه های اشتغال بیشتر با ایجاد انگیزه های مناسب و حمایت و تشویق سرمایه گذاری و کارآفرینی بین وزارت تعاون و همراه اول منعقد شده است.

بر این اساس، همکاری هایی با اهداف ایجاد نظام اطلاعاتی یکپارچه در مدیریت جریان های اطلاعاتی – منابع – سرمایه، توسعه زیرساخت های لازم و حیاتی جهت تحقق توزیع عدالت محور منابع، توسعه پلتفرم های کسب و کاری در راستای حمایت از اشتغال و کسب و کارهای کوچک و روستایی، توسعه ساختارهای یکپارچه بیمه ای – حمایتی – رفاهی در راستای تحقق عدالت اقتصادی و توسعه خدمات دولت الکترونیک شکل خواهد گرفت.

بر اساس این تفاهم ظرفیت های همراه اول در راستای توسعه زیرساخت های فنی، پلتفرم ها، خدمات دیجیتال و راهکارهای هوشمندسازی در مدیریت منابع اقتصادی، مدیریت سرمایه انسانی، توزیع عدالت محور، توسعه اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط و توسعه اشتغال روستایی و تحقق بندهای تفاهم نامه به کار گرفته خواهد شد.

همراه اول به منظور تحقق اهداف این تفاهم نامه، مشارکت در ارائه خدمات پیشرو مبتنی بر هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیاء جهت توانمندسازی اجزای زیست بوم توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری های نوین نیز خواهد داشت.

همکاری همراه اول و وزارت تعاون برای توسعه خدمات دیجیتال

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز به سیاست گذاری در حوزه های هوشمندسازی، توسعه خدمات دیجیتال، توسعه دولت الکترونیک در حوزه این وزارتخانه بر اساس اسناد بالادستی و همچنین حمایت، تسهیلگری و مشارکت در توسعه و پیاده سازی خدمات دیجیتال و هوشمندسازی در راستای موضوع این تفاهم نامه خواهد پرداخت.

گفتنی است پیش از انعقاد این تفاهم نامه، داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدیدی از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول نیز داشت و در جریان آخرین تحولات دیجیتالی نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور قرار گرفت.

در این بازدید که با همراهی حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول صورت گرفت، جزییاتی از وضعیت ترافیکی، زیرساختی و توان دیتاسنترهای توسعه یافته توسط همراه اول که یکی از مهم ترین وظایف را در قالب پروژه شبکه ملی اطلاعات و همچنین میزبانی از سکوهای توسعه یافته به دست متخصصان داخلی عهده دار است، ارائه شد.

گذر از امکان اتصال بیش از ۳ میلیون کاربر همزمان در شبکه پرترافیک «شاد» از جمله موارد کلیدی بود که در جریان این بازدید توسط مدیران این سکوی دیجیتال ارائه شد.