آی‌سی‌تی نیوز – قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول سرمایه‌گذاری‌های عظیم این اپراتور در سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال را نشان از عزم جدی اپراتور برای تحول دیجیتال دانست. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین اختتامیه جشنواره بازی های واقعیت مجازی و افزوده (VR-AR) که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای با مشارکت […]

آی‌سی‌تی نیوز – قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول سرمایه‌گذاری‌های عظیم این اپراتور در سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال را نشان از عزم جدی اپراتور برای تحول دیجیتال دانست.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین اختتامیه جشنواره بازی های واقعیت مجازی و افزوده (VR-AR) که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای با مشارکت همراه اول برنامه ریزی شده بود، امروز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم که صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، سیاوش بیات سرمدی معاون فناوری اطلاعات همراه اول، مدیرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازی سازان جوان ایرانی حضور داشتند، بازی های برتر به نمایش گذاشته شد.

 

*همراه اول دارای چهار حوزه اثرگذار در زمینه بازی های ویدئویی و دیجیتال

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه همراه اول خود را پیشرو در زمینه توسعه این صنعت در کشور می داند، اظهار کرد: همراه اول در حوزه دیجیتال چه از لحاظ زیرساختی و چه پلتفرمی که نیاز این صنعت است، پیشرو است.

وی ادامه داد: در مجموعه همراه اول «چهار حوزه» اثرگذار در زمینه بازی های ویدئویی و دیجیتال داریم؛ اول شرکت «ایبیکام» است که وظیفه توسعه پلتفرم های دیجیتال را برعهده دارد. دوم «هاب بهشتی» هست که در زمینه بازی های موبایلی حمایت های مختلفی را دارد و شرکت های فعال در این عرصه می توانند از ظرفیت های آن استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری عظیم همراه اول در سرویس‌های دیجیتال

بهروزی عنوان کرد: سوم شرکت «حرکت اول» است که نقش سرمایه گذار گروه همراه اول در حوزه های خطرپذیر را دارد و اخیرا هم وارد مذاکره با مجموعه های بازی ساز شده است؛ نهایتا هم «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» که مرکزی تازه تاسیس است و هدفش توسعه زیرساخت ها و پلتفرم های دیجیتالی است.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول خاطر نشان کرد: مرکز تحقیق و توسعه ما اکنون در حوزه بازی های آموزشی مشغول فعالیت است و لذا اگر تیم هایی علاقه مند به کار در این حوزه هستند، می توانند وارد مذاکره با این مجموعه شوند.

وی با بیان اینکه عزم جدی برای تقویت پلتفرم های دیجیتال داریم، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری های همراه اول در پلتفرم هایی نظیر شاد، ذره بین و روبیکا که کاربران میلیونی روزانه دارند، نشان از عزم اپراتور اول تلفن همراه برای سرمایه گذاری در حوزه های دیجیتال دارد.

بهروزی همچنین از توسعه تکنولوژی نسل پنجم توسط همراه اول گفت و یادآور شد: این تکنولوژی نویدبخش سرعت بالا و تاخیر پایین است که فرصت ویژه ای برای بازی های آنلاین فراهم می کند.

 

*نقش پررنگ سرمایه گذاری اپراتورها بر بازی های ویدئویی

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت های فوق العاده ای در صنعت بازی های ویدئویی و دیجیتال داریم، اظهار کرد: در جهان سرمایه درگردش ۱۵۰ میلیارد دلاری برای این قبیل بازی ها در سال ۲۰۲۰ ثبت شده و رقم ۴۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد بازی سازان کشور ما براساس پایش سال ۱۳۹۸ بوده است.

وی ضمن تقدیر ویژه از همراه اول بابت حمایت همه جانبه از این رویداد افزود: نقش اپراتورهای تلفن همراه در سرمایه گذاری روی این اکوسیستم بسیار پررنگ است؛ زیرا از طرفی هم علاقه مردم به موبایل و بازی های موبایلی است؛ از طرف دیگر بازدهی اقتصادی بازی های ویدئویی مثبت است.

جوایزی که در اختتامیه این جشنواره اهدا شد به شرح تیم اول ۷۰ میلیون تومان، تیم دوم ۵۰ میلیون تومان، تیم سوم ۳۰ میلیون تومان و پنج جایزه ۶ میلیون تومانی به بازی های برتر بود.

گفتنی است برای شرکت در این جشنواره کافی بود تا تمامی بازی سازانی که بازی هایی در این حوزه تولید کرده و توسعه داده اند، بدون در نظر گرفتن سال انتشار بازی، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مهلت شرکت و ارسال آثار برای این جشنواره از ۱۵ تا ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ بود که نهایتا تعداد آثار ارسالی برای داوری به بیش از ۶۰ رسید.