افزایش ۲٫۵ میلیونی مشترکان ۴G همراه اول طی ۳ ماه
افزایش ۲٫۵ میلیونی مشترکان ۴G همراه اول طی ۳ ماه

آی‌سی‌تی نیوز – در شرایطی که کشور به علت مواجهه با مشکلات ناشی از شرایط کرونا، به شکل بی‌سابقه‌ای به زیرساخت‌های ارتباطی نیازمند بود، شرکت ارتباطات سیار (همراه‌اول) با وجود تنگناهای ناشی از شرایط تحریم و کرونا، با اقدامات به موقع و کلان، نه تنها مانع مواجهه کشور با عوارض ناشی از کرونا شد، بلکه […]

آی‌سی‌تی نیوز – در شرایطی که کشور به علت مواجهه با مشکلات ناشی از شرایط کرونا، به شکل بی‌سابقه‌ای به زیرساخت‌های ارتباطی نیازمند بود، شرکت ارتباطات سیار (همراه‌اول) با وجود تنگناهای ناشی از شرایط تحریم و کرونا، با اقدامات به موقع و کلان، نه تنها مانع مواجهه کشور با عوارض ناشی از کرونا شد، بلکه با توسعه پر شتاب زیرساخت‌های حیاتی، رکودهای بی‌سابقه‌ای را در تاریخ ارتباطات کشور نیز ثبت کرد.
به گزارش آی‌تی آنالیز، آمارهای منتشره از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات نشان می‌دهد، رشد توسعه زیرساخت‌های همراه‌اول کماکان ادامه دارد و این اپراتور با رکوردی بی‌سابقه در حال افزایش تعداد مشترکان نسل ۴ است.
گزارش‌های فصلی سازمان رگولاتوری از وضعیت توسعه ارتباطات پهن‌باند و سیار کشور در پایان تابستان سال جاری نشان می‌دهد همراه‌اول توانسته بود با گسترش آنتن‌های نسل ۳ و ۴ در کشور موفق به جذب بیش از ۴۸میلیون مشترک شود.
گزارش جدید این سازمان برای فصل پاییز سال جاری اما نشان می‌دهد، رشد زیرساخت‌های نسل ۳ و ۴ همراه‌اول نه تنها کند یا متوقف نشده است، بلکه این اپراتور با رشد مواجه شده است؛ البته در شرایطی که به نظر می‌رسید بازار توسعه ارتباطات کشور به مرحله اشباع رسیده است، اکنون این اپراتور نزدیک به ۴۹ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت مبتنی بر تکنولوژی‌های ۳G و ۴G دارد.
البته ضریب نفوذ نسل‌های پیشرفته ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه نیز از ۱۰۶ درصد تا پایان تابستان سالجاری به ۱۰۹ درصد تا پایان پاییز ۱۴۰۰ رسیده است.

blank
جزییات این آمار اما گویای نکته مهم دیگری نیز هست. بر اساس گزارش رگولاتوری، تعداد مشترکان ۴G همراه اول در فصل تابستان اندکی بیش از ۳۸ میلیون مشترک بود که این آمار در فصل پاییز به بیش از ۴۰ میلیون و ۴۲۰ هزار مشترک رسیده است.
به عبارت دیگر نزدیک به ۲٫۵ میلیون مشترک ارتباطات سیار همراه‌اول، ظرف ۳ ماه ترجیح داده‌اند از نعمت ارتباطات پرسرعت نسل ۴ بجای ۳G استفاده کنند و به جمع مشترکان این خدمات پیشرفته اضافه شوند. آن هم در شرایطی که کشور از یک سو با بی‌سابقه‌ترین کاربری و فشار بر شبکه‌های ارتباطی مواجه بوده و از سوی دیگر نیاز به استفاده از بسترهای ارتباطی کماکان رو به گسترش بوده و پابرجاست.