آیسیتی نیوز – گزارش عملکرد سالیانه همراهاول با تمرکز بر بخشهای استراتژیک در حضور صاحبان سهام قرائت و پیشگامیاپراتور اول در حوزه هوشمندسازی با تکیه بر مستندات آماری اعلام شد. شرکت ارتباطات سیار ایران – یازدهمین مجمع عمومیعادی سالیانه همراهاول صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور ۹۰.۹ درصدی سهامداران در سالن اجتماعات برج […]
آیسیتی نیوز – گزارش عملکرد سالیانه همراهاول با تمرکز بر بخشهای استراتژیک در حضور صاحبان سهام قرائت و پیشگامیاپراتور اول در حوزه هوشمندسازی با تکیه بر مستندات آماری اعلام شد.
شرکت ارتباطات سیار ایران – یازدهمین مجمع عمومیعادی سالیانه همراهاول صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور ۹۰.۹ درصدی سهامداران در سالن اجتماعات برج ستاره ونک تهران برگزار و گزارشهای هیأت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ استماع و درباره سود تقسیمیتصمیم گیری شد.
در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراهاول با ارایه گزارش عملکردی از فعالیتهای سال گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران، ضمن ابراز خشنودی از کسب رتبه یک در بهرهوری کل عوامل و بازده فروش در گروه ارتباطات مخابرات در بیست و سومین رتبهبندی شرکتهای برتر ایران اظهار کرد: همراهاول همچنین توانست تندیسهای جایزه ملی تعالی سازمانی و جایزه ملی مدیریت مالی را در سال گذشته کسب کند.
وی به اهم اقدامات صورت گرفته اپراتور اول تلفن همراه در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: مدیریت بالانس ترافیک برای ارایه بهترین تجربه به مشتری در ایام کرونا و برقراری قرنطینه و ارایه خدمت به ستاد ملی کرونا با سرشماره ۴۰۳۰ بخشی از اقدامات بود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین از رشد چندین برابری و بعضا تا ۱۰ برابری استفاده از برنامههای کابردی داخلی خبر داد و گفت: ایجاد زیرساختهای لازم برای ارایه سرویس به تقاضای بیش از دو برابری از سمت مشتریان و ایجاد بستر امن برای سازمانها، موسسات، دانشگاهها برای برگزاری جلسات و کلاسهای مجازی بخشی از کارهایی بود که در این دوران صورت گرفت.
• توسعه پلتفرم شاد، بزرگترین اقدام همراهاول
اخوان بهابادی توسعه پلتفرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش که توانسته فعالیتهای آموزشی را برای ۱۴۷ هزار مدرسه فراهم کند را از بزرگترین اقدامات سال گذشته همراهاول عنوان کرد که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد و اظهار کرد: توفیق داریم حضور بیش از ۷۵۰ هزار معلم، ۱۴۷ هزار مدرسه، بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز احراز هویت شده و بیش از ۱۲۴ هزار مدیر را در این پلتفرم داشته باشیم؛ همچنین امکان فعالیت همزمان ۲.۷ میلیون نفر روی این پلتفرم فراهم است و بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند.
وی درباره دستاوردهای توسعه بازار، فروش و خدمات مشتریان در سال ۱۳۹۹ نیز عنوان کرد: برای نخستین بار موفق شدیم حضور ۱۰۰ میلیون مشترک را در شبکه همراهاول داشته باشیم که نسبت سیمکارتهای اعتباری به سیمکارتهای دائمیحدود ۸۰ به ۲۰ درصد است. این در حالیست که سال گذشته جذب بیش از ۱۰.۵ میلیون مشترک اعتباری هم داشتیم.
• رشد سهم بازار سیمکارتهای فعال همراهاول
اخوان بهابادی سهم بازار سیمکارتهای فعال همراهاول براساس گزارش فصل چهارم ۱۳۹۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را ۵۳.۶ درصد عنوان کرد و از رشد ۰.۵ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: براساس این گزارش، تعداد کل مصرف کنندگان دیتای سه ماهه ۴۲ میلیون بوده که ۳۱.۳ میلیون مصرف کننده دیتای LTE بودند.
• ثبت رکوردهای جدید در «همراه من»
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران به تحلیل وضعیت و جایگاه اپلیکیشن «همراه من» نیز پرداخت و در این باره یادآور شد: همراه من ۲۶.۷ میلیون مشترک منحصر به فرد دارد که این تعداد مشترک گویای رشد ۳۶ درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل از ۱۳۹۹ است؛ این اپلیکیشن ۱۲۳ میلیون تراکنش در ماه را به ثبت رسانیده و متوسط زمان استفاده از این اپ نیز ۱۲۰ ثانیه بوده که رشد ۱۵۱ درصدی را نشان میدهد.
وی افزود: تعداد مشترکان روزانه «همراه من» نیز یک میلیون و ۶۵۷ هزار و مشترکان ماهانه آن نیز ۸ میلیون و ۷۷۰ هزار است که در هر دو شاخص به ترتیب ۷۴ و ۵۱ درصد رشد را شاهد هستیم.
• رضایت ۹۶ درصدی از «همراه یار»
اخوان بهابادی در قرائت گزارش عملکردی همراهاول در سال گذشته از سرویس «همراه یار» که ارایه دهنده سرویس در محل به مشترکان اپراتور اول است نیز غافل نشد و اظهار کرد: متوسط خدمت در ماه این سرویس که اکنون برای ۱۶ مرکز استان فعال است، ۱۶ هزار و متوسط زمان خدمت رسانی ۸۹ دقیقه است؛ این سرویس توانسته رضایت ۹۶ درصدی را حاصل کند.
مدیرعامل همراهاول به تحلیل وضعیت «مراکز تماس» که از قضا سال گذشته با رشد بسیاری مواجه شد، پرداخت و گفت: متوسط تماس ماهانه بیش از ۱۶ میلیون و متوسط ماهانه پاسخ کارشناسان حدود ۳.۷ میلیون بوده است.
• پاسخگویی فوری به ۹۰درصد شکایات
وی همچنین از پاسخگویی به بیش از ۸۰ درصدی شکایات مشترکان در کمتر از ۳ روز کاری خبر داد و گفت: پاسخگویی به بیش از ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ در کمتر از ۳ روز کاری انجام میشود.
اخوان بهابادی گفت: همچنین کاهش ۲۱ درصدی محدودیت قطع یکطرفه نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ را داشتیم و تعداد مشترکان بدون بدهی پیشین در سال ۱۳۹۹ نیز به نسبت ۱۳۹۸ با رشد ۱۵ درصدی مواجه شده است.
• دستاوردهای توسعه شبکه با پرچمداری ۵G
مدیرعامل همراهاول همچنین به تشریح دستاوردهای توسعه شبکه پرداخت و بحث خود را با پرچم داری ۵G به این شکل پیش برد که توانستیم بالاترین رکورد سرعت روی شبکه ۵G را در حضور اصحاب رسانه با سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه ثبت کنیم.
وی گفت: توانستیم ۱۰۶۰۱ تکنولوژی نسلهای ۳، ۴ و ۴.۵ را راهاندازی کنیم و پوشش صد درصدی شهرهای کشور در نسلهای سوم و چهارم را برقرار کنیم.
اخوان بهابادی افزود: اکنون ۲۸ هزار سایت لوکیشن، بیش از ۲۴ هزار سایت تکنولوژی ۳G و حدود ۲۸ هزار سایت تکنولوژی ۴G در کشور داریم.
• ثبت رکورد ترافیک دیتای روزانه همراهاول
مدیرعامل همراهاول مصرف کل دیتا در سال ۱۳۹۹ را ۳۸۴۱ پتابایت عنوان کرد و از رشد ۸۰ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۱۳۹۸ خبر و گفت: رکورد ترافیک دیتای روزانه با احتساب ترافیک TDD، ۱۵ پتابایت و رکورد ترافیک دیتای روزانه فقط مرتبط با شبکه همراهاول ۱۳.۸ پتابایت بوده است.
• تشریح فعالیتهای دیتاسنتری همراهاول
وی در بخش دیگری از ارایه گزارش خود به افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: اهداف ما از این راهاندازی فراهم کردن زیرساخت برای میزبانی از محتوای داخلی در راستای برنامههای شبکه ملی اطلاعات و ارایه سرویسهای دیجیتال، کاهش زمان تأخیر دسترسی به شبکه و توسعه ظرفیت Core شبکه موبایل در شمالغرب و غرب کشور بر بستر Cloud بود.
اخوان بهابادی افزود: این دیتاسنتر با سرمایهگذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی و اتکا به دانش فنی بومیو استعدادهای داخلی و پیمانکاران بومیاستان آذربایجان شرقی توسعه یافت که شامل ۳۵۰ رک، ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی است.
وی درباره سایر دستاوردهای حوزه فنی و توسعه شبکه نیز گفت: تست سرویسهای AR/VR و گیمینگ روی شبکه ۵G در اسفند ۱۳۹۹، افزایش ۱۰ درصدی تعداد مشترک فعال همزمان همراهاول و همچنین راهاندازی چهار دیتاسنتر ملی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و مشهد با ظرفیت ۵۵۰ رک بخش دیگری از خدمات در این بخش است.
• ایجاد مرکز تحقیق برای حمایت از تولیدات داخلی
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با بیان راهاندازی مرکز تحقیق و توسعه همراهاول در راستای بومیسازی کارکردهای اصلی فناوری برای مواجهه با عدم قطعیتهای محیطی، درباره اهداف این تصمیم گفت: شناسایی نیازمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری گروه همراهاول، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکتهای نوپا، طراحی توسعه و بومیسازی سامانههای سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با نیاز در سطح ملی و اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد فرآیندهای اکتساب فناوری با پیاده سازی فرآیند از ایده تا پیاده سازی، پژوهش اکتساب و انتقال فناوریهای اولویت دار از طریق پایلوتهای فناوری و همچنین ارایه سرویسهای نوآورانه و ایجاد کسب و کار دیجیتال مبتنی بر پلتفرمهای نوین بخشی از این اهداف بود.
وی ادامه داد: پروژههای مرکز تحقیق و توسعه نیز شامل حوزههای راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی، شبکههای نوین، آزمایشگاهی تحقیق و توسعه همراهاول و اعطای گرنت پژوهشی در حوزههای تخصصی میشود.
مدیرعامل همراهاول یکی از اتفاقات بزرگی که توسط مرکز تحقیق و توسعه همراهاول رقم خورد را انعقاد قرارداد بومیسازی و تولید داخلی با شرکتهای مختلف داخلی در حوزههای آنتن، لینک و روتر بومی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که نهایتا منجر به تقدیر ویژه سندیکای صنعت مخابرات از همراهاول شد.
• ادامه درآمدزایی همراهاول در سال ۹۹
اخوان بهابادی در ادامه قرائت گزارش خود برای سهامداران همراهاول به بخش دستاوردهای مالی رسید و اظهار کرد: درآمد عملیاتی با رشد ۳۵ درصدی به ۲۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: روند رشد سود خالص شرکت اصلی هم به این شکل بوده که با رشد ۲۰ درصدی به ۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده و نهایتا هم سود هر سهم به ۲۲۵۸ ریال رسیده است.
• سهم ۵۶ درصدی دیتا از درآمدهای همراهاول
اخوان بهابادی همچنین از روند رشد درآمد خدمات داده به میزان ۱۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ خبر داد که مجموع سهم آن از درآمد عملیاتی شرکت ۵۶ درصد میشود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین از بهبود روند وصول قبوض و مطالبات از مشترکان دائمیخبر داد و گفت: سهم مبالغ وصولی از قابل پرداخت صورتحساب مشترکان دائمیهمراهاول به ۹۷.۵۵ درصد رسیده است.
• سرمایه گذاری در استارتاپها
وی در بخش پایانی ارایه خود به جایگاه راهبرد پنج ساله همراهاول که در سه سطح کسب و کارهای اصلی، نزدیک به کسب و کار اصلی و فراتر از کسب و کار اصلی پیگیری میشود، پرداخت و تصریح کرد: در بخش کسب و کار اصلی شرکت به دنبال فراهم ساختن بهترین تجربه تلکام برای همه مشترکان، در بخش نزدیک به کسب و کار اصلی دنبال ارایه خدمات مدیریت شده ICT به شرکتها در ایران و در لایه آخر نیز سرمایه گذاری در شرکتهای خدمات دیجیتال و تبدیل شدن به یک بازیگر مهم VC و سرمایه گذاری در استارتاپها را پیگیری میکنیم.
اخوان بهابادی به عنوان نمونه به اقدامات شرکت «حرکت اول» در لایه سوم این راهبرد پرداخت و گفت: این شرکت تاکنون ۲۰۵ کسب و کار را به منظور سرمایه گذاری بررسی و ۷۷ درصد مشارکت در حوزه سرمایه گذاری در استارتاپهای مراحل میانی و رشد داشته که مجموعا مشارکت حدود ۴۰ درصدی در حوزه سرمایه گذاری کل اکوسیستم استارتاپی کشور میشود.
گفتنی است، در این مراسم که با تأکید بیشتر بر بعد آنلاین برگزار شد، پس از سخنان رییس مجمع، مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درباره تعیین سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد.
در این جلسه با نظرخواهی از سهامداران و استماع سخنان هیأت رییسه، با توزیع سود ۲۰۸۰ ریالی بابت هر سهم موافقت و مقرر شد سود سهامداران از طریق سامانه سجام ظرف حداکثر یکماه واریز شود.
همچنین در این جلسه درباره میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره بدون تغییر و همچون سال گذشته باشد که به گفته رییس مجمع، طبق هماهنگی با اعضای حقوقی هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، این پاداش جهت کمک به بیماران کرونایی، در مناطق محروم هزینه شود.