همراه‌اول حامی روزهایِ سخت عرصه فرهنگ و هنر کشور
همراه‌اول حامی روزهایِ سخت عرصه فرهنگ و هنر کشور

آی‌سی‌تی نیوز – همراه اول برای دومین بار با شعار «همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین» به عنوان تنها حامی بزرگترین رویداد فرهنگی-هنری کشور (جشنواره فیلم فجر)، به سمت حمایت از فعالان و دوستداران این عرصه رفته است. به گزارش آی‌تی آنالیز اگرچه اپراتور اول پیش از این نیز در راستای حمایت از […]

آی‌سی‌تی نیوز – همراه اول برای دومین بار با شعار «همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین» به عنوان تنها حامی بزرگترین رویداد فرهنگی-هنری کشور (جشنواره فیلم فجر)، به سمت حمایت از فعالان و دوستداران این عرصه رفته است.
به گزارش آی‌تی آنالیز اگرچه اپراتور اول پیش از این نیز در راستای حمایت از فرهنگ و هنر به عنوان یکی از ابعاد حوزه حمایت‌گری ذیل مسؤولیت اجتماعی این اپراتور، در سال ۱۳۹۷ حامی سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شده بود، اما حمایت از چهلمین جشنواره فجر تفاوت‌های به مراتب مهم‌تری دارد.
همراه‌اول در حالی تنها حامی مهم‌ترین رویداد فرهنگی-هنری کشور شده است که صنعت سینما، تئاتر و موسیقی ایران و جهان بی‌سابقه‌ترین سال‌های رکود و کم‌کاری را پشت سر گذاشته است. به عبارت دیگر حمایت اپراتور اول در این مقطع زمانی پیامی مهم برای فعالان و عرصه فرهنگ کشور دارد و آن اینکه همراه‌اول در سخت‌ترین روزها و بدون چشم‌داشت‌های رایج برای بهره‌برداری تبلیغاتی، در کنار فرهنگ و هنر کشور ایستاد.
چراکه به شکل مرسوم، حامیان رویدادها به ویژه در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، با هدف بازگشت و اثرگذاری بر کسب‌وکار خود، اقدام به حمایت از این رویدادها می‌کنند.

همراه اول حامی رسمی چهلمین جشنواره فیلم فجر شد- اخبار بازار تسنیم | Tasnim

همراه‌اول اما پس از رکود ۲ ساله این عرصه به دلیل پاندمی کرونا، به نوعی پیشگام روشن نگه داشتن چراغ این جشنواره قدیمی و با ارزش برای کشور شد.
ارزش رویکرد و اقدامات این اپراتور اما تنها محدود به این رویداد بزرگ فرهنگی نبود و پیش از این و مخصوصا همزمان با شیوع کرونا در کشور، بعد از فراهم کردن بسترهای دیجیتالی و توسعه پلتفرم‌های دیجیتالی در کشور، به سمت تولید محتوای مناسبتی در ایام خاص مثل نوروز، یلدا، محرم، فاطمیه و… نیز رفت.
نکته پنهان و مهم دیگر آنکه این اقدامات با وجود متولیان و دستگاه‌های متعدد فرهنگی و هنری، از سوی یک اپراتور مخابراتی انجام شده است که چه بسا در صورت کناره‌گیری همراه‌اول از این حمایت‌ها، کشور با صدمات جبران‌ناپذیر در بخش‌های مذکور مواجه می‌شد.
به طور کلی همراه اول در راستای تحقق چشم‌انداز خود و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌اش، با توجه به فرآیندهای تصمیم‌گیری و ارزیابی موجود، فعالیت‌های این بخش را ذیل این محورهای سه‌گانه‌ تعریف کرده است:
– حمایتگری و اسپانسرینگ: حمایت (اعم از حمایت مالی، اطلاع‌رسانی، هدیه و …) از فعالیت‌هایی که توسط سایر مجموعه‌ها (شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و …) انجام می‌شوند.
– فعالیت‌های بشردوستانه: اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌شوند.
– محیط زیست: اقداماتی که با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی انجام می‌شوند.
بر اساس همین رویکرد عملگرایانه، همراه‌اول در سال‌های اخیر دستاوردها، کمپین‌ها و خدمات گسترده‌ای در حمایت از اقدامات و رویدادهای ورزشی، حمایت از رویدادهای علمی و تخصصی، حمایت از آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و محرومان و انبوهی از حمایت‌های زیست‌محیطی را در کارنامه عملکرد خود دارد که بخشی از این اقدامات در آدرس mci.ir/csr قابل ملاحظه است.