آیسیتی نیوز – آمارهای منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخصی بسیار مهم، منطبق با واقعیات بازار و به دور از تبلیغات است که میتواند منشاء تصمیمسازی و تصمیمگیریهای مهمی در نهادهای مختلف حاکمیتی و دولتی و همچنین کسبوکارها و تجار باشد. به این ترتیب که با اتکا به این آمار میتوان […]
آیسیتی نیوز – آمارهای منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخصی بسیار مهم، منطبق با واقعیات بازار و به دور از تبلیغات است که میتواند منشاء تصمیمسازی و تصمیمگیریهای مهمی در نهادهای مختلف حاکمیتی و دولتی و همچنین کسبوکارها و تجار باشد.
به این ترتیب که با اتکا به این آمار میتوان دریافت که سهم دقیق و واقعی هر اپراتور ارتباطات در ایران، از بازار و مشترکان چه میزان است و سپس بر اساس آن اقدام به برنامهریزیهای زیرساختی، فرهنگی، تجاری، بازاریابی و غیره کرد.
آخرین آمار سازمان رگولاتوری منتهی به مقطع زمانی سهماهه دوم سال ۱۴۰۰ در خصوص ترافیک ورودی و خروجی به تلفنهای ثابت در کشور (شرکت مخابرات ایران)، در نوع خود آماری بسیار عجیب محسوب میشود که گویای فاصله زیاد بین جایگاه اپراتورهای موبایل کشور است.
برای خلاصهسازی آمار، جمع ۶ ماهه تماسهای خروجی از تلفنهای ثابت کشور به سمت اپراتورهای موبایل نشان میدهد که به ترتیب از خطوط تلفن ثابت، بیش از ۳ میلیارد و ۴۵۸ میلیون دقیقه با خطوط همراهاول تماس گرفته شده است و پس از آن با اختلافی عظیم، بیش از یک میلیارد و ۶۸ میلیون دقیقه با خطوط ایرانسل و بالغ بر ۴۹ میلیون دقیقه نیز با خطوط رایتلی تماس گرفته شده است.
این آمار از سمت دیگر ماجرا یعنی تماسهای ورودی از سمت اپراتورهای موبایل به سمت خطوط تلفن ثابت نیز بسیار جالب توجه است.
بر این اساس از خطوط مشترکان همراهاول در ۶ ماهه نخست سال جاری، جمعا نزدیک به ۳ میلیارد دقیقه با خطوط تلفن ثابت تماس گرفته شده که پس از اپراتور اول و باز هم با اختلافی بزرگ، تنها بیش از ۵۵۸ میلیون دقیقه تماس تلفنی از سمت سیمکارتهای ایرانسل با خطوط ثابت برقرار شده است. این آمار در خصوص اپراتور سوم یعنی رایتل نیز تنها ۴۸ میلیون دقیقه است.
به این ترتیب همراه اول به تنهایی، بیش از ۳ برابرِ مجموعِ تمام اپراتورهای موبایل و مجازی کشور، دارای گردش مکالمات ورودی و خروجی به خطوط تلفن ثابت کشور بوده است. به عبارت دیگر این آمار نشان میدهد مجموع عملکرد یکسال و نیم تمام اپراتورهای کشور، معادل عملکرد ۶ ماه همراهاول هم نیست.
بر اساس آمار مذکور، در واقع بخش کلان ارتباطات کشور بر بستر شبکه همراهاول در گردش است و این مهم گویای ارزش ملی این شرکت برای اقتصاد، فرهنگ، آموزش و امنیت کشور و همچنین زندگی و امدادرسانی به مردم سراسر ایران است.