بحران نیروی انسانی در توئیتر به بالاترین حد رسید
بحران نیروی انسانی در توئیتر به بالاترین حد رسید
آی سی تی نیوز - طبق اسناد داخلی توئیتر، تعداد کارمندان ثابت پلتفرم به حدود ۱۳۰۰ نفر رسیده که کمتر از ۵۵۰ نفر آنان مهندس هستند.

به گزارش مهر به نقل از سی ان بی سی، حدود ۷۵ نفر از ۱۳۰۰ کارمند توئیتر نیز در مرخصی به سر می برند که ۴۰ نفر آنها مهندس هستند. در تیم اعتماد و ایمنی شبکه اجتماعی مذکور که توصیه هایی در زمینه سیاست گذاری، طراحی و تغییرات محصول با هدف ایمن نگه داشتن کاربران ارائه می کرد، هم اکنون کمتر از ۲۰ کارمند تمام وقت فعالیت می کنند.

سوابق داخلی توئیتر نشان می دهد حدود ۱۴۰۰ کارمند غیر فعال توئیتر همچنان حقوق دریافت می کنند اما انتظار نمی رود مسئولیت های شغلی خود را در شبکه اجتماعی انجام دهند. هنگامیکه ایلان ماسک توئیتر را خرید نامه ای برای کارمندان ارسال کرد و از آنها خواست تا به فعالیت های سخت و زیاد در توئیتر از جمله ساعت های طولانی کاری تن دهند، در همین راستا بسیاری از آنها نیز از شغلشان استعفا دادند.

قبل از آنکه ماسک توئیتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار بخرد، تعداد کارمندان شرکت ۷۵۰۰ نفر اعلام شده بود. البته طبق شایعات داخل شرکت قرار بود حتی در صورتیکه ماسک توئیتر را نخرد، تعداد زیادی از کارمندان شرکت اخراج شوند.

با این وجود تعداد پرسنل شرکت تحت مدیریت ماسک بسیار بیشتر از انتظارات یا حدود ۸۰ درصد( طبق اسناد داخلی و گفته های ۲ کارمند شرکت) کاهش یافته است.

به گفته یک مهندس مستعفی از توئیتر، از دست دادن کارمندان و کاهش تعداد آنها معتبر نگه داشتن سرویس را، آن هم در زمانی که ویژگی های جدیدی توسعه می یابند،سخت تر می کند.

ماسک علاوه بر حدود ۱۳۰۰ کارمند تمام وقت توئیتر به ۱۳۰ نفر از کارکنان کسب وکارهای دیگرش از جمله تسلا، اسپیس ایکس و بورینگ کمپانی و غیره اجازه داده در این پلتفرم فعالیت کنند.