آی‌سی‌تی نیوز – بررسی آمار یکسال گذشته از عملکرد اپراتورهای موبایل نشان می‌دهد، همراه‌اول به سرعت در حال انتقال مشترکان نسل‌های ۲ و ۳ خود به سمت نسل ۴G در کشور است. به نحوی که تنها در یکسال گذشته ۱۳ میلیون مشترک جدید همراه‌اول از نعمت ارتباطات پیشرفته برخوردار شده‌اند. آمار منتشره از سوی سازمان […]

آی‌سی‌تی نیوز – بررسی آمار یکسال گذشته از عملکرد اپراتورهای موبایل نشان می‌دهد، همراه‌اول به سرعت در حال انتقال مشترکان نسل‌های ۲ و ۳ خود به سمت نسل ۴G در کشور است. به نحوی که تنها در یکسال گذشته ۱۳ میلیون مشترک جدید همراه‌اول از نعمت ارتباطات پیشرفته برخوردار شده‌اند.
آمار منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات، در فصل پاییز سال ۹۹ نشان می‌دهد همراه‌اول ۱۱ میلیون مشترک ۳G و بیش از ۲۷ میلیون مشترک ۴G داشته است.
نکته قابل توجه این که در آن مقطع ایرانسل نیز به واسطه مشترکان کمتر، بیش از ۲۷ میلیون مشترک ۴G و نزدیک به ۸ میلیون مشترک ۳G داشته است.
اما یک سال بعد یعنی در پاییز سال جاری، همراه‌اول در ادامه رکوردشکنی‌ها، افزایش سهم بازار و فاصله بیشتر از رقبا، در این بخش نیز با یک جهش ۱۳ میلیونی در تعداد مشترکان نسل ۴، به اپراتور پیشران این نسل پیشرفته در کشور تبدیل شد تا به این ترتیب ایرانی‌های بیشتری بتوانند از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند، آن هم در شرایطی که بیشترین نیاز به اینترنت در تاریخ ایران و جهان به ثبت رسیده است.
بر اساس آمار جدید سازمان رگولاتوری تعداد مشترکان همراه‌اول که از خدمات ۳G برخوردار بودند از حدود ۱۱ میلیون مشترک در سال ۹۹ با کاهش ۳ میلیونی به ۸ میلیون مشترک در پاییز سال ۱۴۰۰ رسیدند که این به معنای ارتقای آنتن‌های مشترکان این مناطق و برخورداری ایشان از شبکه ۴G است.

اما در مجموع مشترکان نسل ۴ کشور، در حالیکه هر دو اپراتور همراه‌اول و ایرانسل بیش از ۲۷ میلیون مشترک در سال ۹۹ داشتند، اکنون و بنا بر آخرین آمار رگولاتوری این تعداد برای همراه‌اولی‌ها با ۱۳ میلیون مشترک بیشتر به بیش از ۴۰ میلیون مشترک رسیده است. این رکورد بی‌سابقه در حالی قابل توجه می‌شود که آمار ایرانسل مورد بررسی قرار گیرد. به این ترتیب که ایرانسل توانسته ۲۷ میلیون مشترک ۴G خود در سال ۹۹ را تنها با ۷ میلیون مشترک افزایش، به عدد ۳۴ میلیون مشترک ۴G برساند؛ یعنی ۵ میلیون مشترک کمتر از همراه‌اول.
رشد پرشتاب ارتقای آنتن‌های نسل ۴ همراه‌اول نشان از آن دارد که این اپراتور برنامه‌ریزی، سرعت عمل و سرمایه‌گذاری‌های به مراتب بیشتر و قوی‌تری نسبت به ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های خود در دستور کار داشته که حالا با اختلاف در این بخش نیز از رقیب خود پیشتاز است.