اینستاگرام موقعیت مکانی دقیق کاربران را افشا می‌کند؟
اینستاگرام موقعیت مکانی دقیق کاربران را افشا می‌کند؟
آی سی تی نیوز -اخیرا پستی در اینستاگرام ادعا کرده است که این برنامه موقعیت مکانی دقیق کاربران را نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پست‌های متعددی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده اند که ادعا می‌کنند اینستاگرام مکان دقیق شما را با فالوور‌هایتان به اشتراک می‌گذارد. اینستاگرام این ادعا‌ها را رد کرده است و در واقع در iOS برای صیانت بیشتر از داده‌های شما محافظت‌هایی وجود دارد.

آیا اینستاگرام موقعیت مکانی دقیق شما را با فالوور‌ها به اشتراک می‌گذارد؟
یک پست به طور عمده در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است و صد‌ها هزار لایک و کامنت دریافت کرده است. این پست ادعا می‌کند که اگر آیفون دارید و در اینستاگرام مکانی را در یک پست یا استوری برچسب‌گذاری می‌کنید، اینستاگرام مکان دقیق شما را با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارد.

به عنوان مثال، اگر یک مکان عمومی را در استوری یا پستی در اینستاگرام تگ کنید، مانند “Austin, Texas”، پست ادعا می‌کند که اینستاگرام مکان دقیق شما را به دنبال کنندگان شما نشان می‌دهد، نه یک مکان عمومی. این پست نشان می‌دهد که این موضوع به دلیل تغییر در به روز رسانی اخیر iOS است و اینستاگرام تغییرات خاصی را ایجاد نکرده است.

این پست حتی می‌گوید که تعقیب‌کنندگان و مجرمان از این ویژگی برای یافتن افراد و نفوذ به خانه‌ها و اتومبیل‌هایشان استفاده می‌کنند.
البته به نظر می‌رسد این ادعا اشتباه باشد، زیرا اپل هیچ تغییری در اشتراک گذاری موقعیت مکانی در به روز رسانی خود ایجاد نکرده است و اینستاگرام نیز این اتهامات را رد کرده است.

اینستاگرام در پاسخ به پست اصلی، بیانیه زیر را کامنت کرد:

ما مکان شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم. اگر می‌خواهید تنظیمات مکان خود را تغییر دهید، تنظیمات کلی دستگاه خود را بررسی کنید.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز در توییتر برای رسیدگی به اتهامات پست مطرح شده توضیح داد که خدمات مکان یک تنظیم دستی در تلفن شما است، یک ویژگی جدید از اینستاگرام نیست، ما مکان شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم.

 

چگونه تنظیمات مکان خود را مدیریت کنیم؟
iOS سه گزینه دارد:
Never – مکان شما به هیچ وجه با برنامه شخص ثالث به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

Ask Next Time or When I Share – برنامه از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید؟ و با انتخاب این گزینه سوال دفعه بعدی که از برنامه استفاده می‌کنید برای شما نمایش داده می‌شود.

While Using the App – هر بار که برنامه را باز می‌کنید مکان شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

در زیر این سه گزینه، یک کلید برای «Precise Location» نیز وجود دارد. اگر این فعال باشد، برنامه مجاز خواهد بود از اطلاعات خاص شما استفاده کند. در صورت غیرفعال شدن، برنامه فقط می‌تواند مکان تقریبی شما را تعیین کند. می‌توانید این گزینه‌ها را در برنامه تنظیمات پیدا و سپس آن را غیرفعال کنید.

توصیه کلی ما این است که تقریباً برای هر برنامه‌ای گزینه موقعیت مکانی دقیق را خاموش کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که به اپلیکیشنی مانند اینستاگرام اطلاعات دقیق موقعیت مکانی خود را بدهید، حتی اگر شرکت ادعا کند که از آن برای اهداف شوم استفاده نمی‌کند.