آی‌سی‌تی نیوز – چند ایالت به خاطر رهگیری غیرقانونی موقعیت مکانی کاربران توسط شرکت گوگل از این غول نرم‌افزاری شکایت کرده‌اند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، ایالت‌های تگزاس، ایندیانا و واشنگتن دی‌سی، شب گذشته به خاطر اقدامات شرکت گوگل در رهگیری موقعیت مکانی کاربران بدون اطلاع آنها از این غول نرم‌افزاری شکایت کرد. […]

آی‌سی‌تی نیوز – چند ایالت به خاطر رهگیری غیرقانونی موقعیت مکانی کاربران توسط شرکت گوگل از این غول نرم‌افزاری شکایت کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ایالت‌های تگزاس، ایندیانا و واشنگتن دی‌سی، شب گذشته به خاطر اقدامات شرکت گوگل در رهگیری موقعیت مکانی کاربران بدون اطلاع آنها از این غول نرم‌افزاری شکایت کرد.

کارل راسین، دادستان کل واشنگتن دی‌سی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که گوگل به شکلی فریبکارانه باعث می‌شود که کاربران فکر کنند که با تغییر حساب کاربری و تنظیمات تجهیزات هوشمند خود می‌تواند از اطلاعات شخصی خود حفاظت کند و جلوی دسترسی شرکت گوگل به آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند.

وی تأکید کرد: اما گوگل به صورت سیستماتیک اطلاعات شخصی کاربران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کرده و از این کار سود کسب می‌کند.

دادستانی واشنگتن دی‌سی این اقدام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نقض فاحش حریم خصوصی کاربران عنوان کرده است.

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل در این باره می‌گوید: دادستانی واشنگتن دی‌سی با ادعاهای غیردقیق و تاریخ گذشته نسبت به تنظیمات تجهیزات هوشمند کاربران در حال مطرح کردن این موضوع است.

کِن پاکستون، دادستان کل تگزاس هم گوگل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متهم کرده که با گمراه کردن کاربران حتی زمانی که آنها می‌خواهند جلوی رهگیری موقعیت مکانی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند، باز هم گوگل به ثبت اطلاعات آنها ادامه می‌دهد.

گوگل در تنظیمات خود ثبت تاریخچه موقعیت مکانی کاربران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرده و به کاربران اعلام کرده است در صورتی که آنها این بخش از تنظیمات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غیرفعال کنند دیگر اطلاعات مکانی آنها ثبت نخواهد شد.

دادستانی تگزاس اما می‌گوید حتی در زمان غیرفعال شدن این تنظیمات گوگل همچنان به ثبت اطلاعات موقعیت مکانی کاربران ادامه می‌دهد.

باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن نیز گفته گوگل در سال ۲۰۲۰ از محل تبلیغات خود ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد داشته که داشتن لوکیشن یا موقعیت مکانی کاربران برای تبلیغات هدفمندتر گوگل بسیار مهم بوده است. در می ۲۰۲۰ هم ایالت آریزونا شکایت مشابهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه گوگل مطرح کرده بود.