آی‌سی‌تی نیوز – بانک مرکزی روسیه در نظر دارد بر تراکنش‌های ارز دیجیتال شهروندان در خارج از کشور نظارت کند. به گزارش سایبربان؛ بانک مرکزی روسیه در نظر دارد با رگلاتورهای مالی کشورهایی که صرافی‌های ارز دیجیتال در آن‌ها ثبت‌شده همکاری کند تا اطلاعاتی در مورد تراکنش‌های ارز دیجیتال شهروندان روسیه در آنجا کسب کند. […]

آی‌سی‌تی نیوز – بانک مرکزی روسیه در نظر دارد بر تراکنش‌های ارز دیجیتال شهروندان در خارج از کشور نظارت کند.
به گزارش سایبربان؛ بانک مرکزی روسیه در نظر دارد با رگلاتورهای مالی کشورهایی که صرافی‌های ارز دیجیتال در آن‌ها ثبت‌شده همکاری کند تا اطلاعاتی در مورد تراکنش‌های ارز دیجیتال شهروندان روسیه در آنجا کسب کند.

در گزارش بانک آمده است: بانک روسیه قصد دارد سیستم مانیتورینگ منظم بر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ارتقاء دهد، ازجمله اینکه کار مشترک با رگلاتورهای مالی کشورهایی که صرافی‌های ارز دیجیتال در آن‌ها ثبت‌شده انجام دهد تا اطلاعاتی در مورد تراکنش‌های مشتریان روس در بازارهای خارجی ارز دیجیتال کسب کند.

بر طبق گزارش بانک مرکزی، صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند یکی از منابع اطلاعاتی برای تجزیه‌وتحلیل باشند. بسته به قوانین یک کشور، صرافی‌های تنظیم شده، اطلاعاتی در مورد مشتریان و روند معاملات ارائه می‌دهند درصورتی‌که یک ارگان دولتی برای درخواست خود دلایل قانونی داشته باشد.

به باور مقامات بانک مرکزی روسیه، برای دریافت اطلاعات در مورد تراکنش‌ها بایستی با تنظیم گران خارجی بازار مالی که نظارت بر فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال جز صلاحیت آن‌ها است و کشورهایی که در آن‌ها گردش و تبادل دارایی‌های ارز دیجیتال به‌صورت قانونی تنظیم می‌شود، تعامل برقرار کرد. درعین‌حال، اطلاعات صرافی‌ها نیز ماهیت تقریبی خواهد داشت و شامل اطلاعات مربوط به فروش‌های همتا به همتای (P2P) ارزهای دیجیتال و کیف پول میان کاربران نخواهد بود.

بانک مرکزی افزایش مانیتورینگ ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را ضروری می‌داند. در گزارش بانک آمده که در روسیه خریدوفروش ارزهای دیجیتال از طریق مبدل‌های ارز دیجیتال در اینترنت که از سرویس‌های همتا به همتای مؤسسات اعتباری روسیه استفاده می‌کنند، رایج شده است. بخشی از تراکنش‌های سرمایه‌گذاران روس نیز از طریق زیرساخت‌های خارجی انجام می‌‌شود.

بانک مذکور گزارش می‌دهد به علت استفاده گسترده از نقل و انتقالات همتا به همتا برای تسویه‌حساب با شهروندان فدراسیون روسیه در مبدل‌های ناشناس ارز دیجیتال در اینترنت، بانک مرکزی روسیه توصیه‌های روش‌شناختی «در مورد افزایش توجه مؤسسات اعتباری به برخی تراکنش‌های مشتریان و اشخاص حقیقی» ارائه کرده است. به مؤسسات اعتباری توصیه‌شده کارت‌ها و کیف پول‌های مشکوک را سریعا شناسایی کرده و اقداماتی را در رابطه با چنین ابزارهایی انجام دهند وحفاظت اطلاعاتی لازم را از سرویس‌های همتا به همتا در برابر استفاده ربات گونه فراهم سازند.