آی‌سی‌تی نیوز – شرکت توئیتر تأیید کرده که رئیس امور امنیتی آن دیگر در این شرکت شاغل نیست و افسر ارشد امنیت اطلاعات آن هم در هفته‌های آینده توئیتر را ترک خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این تحولات تازه در توئیتر پس از آن رخ می‌دهد که جک دورسی یکی […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت توئیتر تأیید کرده که رئیس امور امنیتی آن دیگر در این شرکت شاغل نیست و افسر ارشد امنیت اطلاعات آن هم در هفته‌های آینده توئیتر را ترک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این تحولات تازه در توئیتر پس از آن رخ می‌دهد که جک دورسی یکی از مؤسسان این شبکه اجتماعی در ماه نوامبر از مدیریت اجرایی توئیتر کنار گذاشته شد و زمام امور را به معاون ارشد خود پاراگ آگراوال سپرد که از آن زمان ساختار رهبری این شرکت را از نو سازماندهی کرده است.

توئیتر توضیح نداده که آیا ترک این شرکت توسط افراد یادشده به صورت داوطلبانه رخ داده یا آنها به اجبار توئیتر را ترک کرده‌اند.

پیتر زاتکو، یک هکر مشهور که بیشتر به عنوان “Mudge” شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه توئیتر دچار یک نقض امنیتی بی سابقه شد برای حل مشکلات آن به عنوان رئیس امور امنیتی به توئیتر رفت.

این مشکلات به هکرها اجازه می‌داد از حساب‌های تأیید شده شخصیت‌های مشهور از جمله بیل گیتس مؤسس مایکروسافت و برخی سیاستمداران آمریکایی برای ارسال توییت استفاده کنند.

نیویورک تایمز اولین بار روز جمعه از خروج زاتکو و نیز رینکی ستی افسر ارشد امنیت اطلاعات توئیتر خبر داد. این دو نفر هنوز در این زمینه اظهارنظر مستقلی نداشته‌اند.