آی‌سی‌تی نیوز – محققان امنیتی از شناسایی بدافزار خطرناکی خبر داده‌اند که همه سیستم عامل‌های شناخته شده اعم از ویندوز، لینوکس و مک را هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بدافزار یادشده با ایجاد جای پایی بر روی سیستم عامل‌های مختلف به هکرها امکان می‌دهد به رایانه‌های آسیب […]

آی‌سی‌تی نیوز – محققان امنیتی از شناسایی بدافزار خطرناکی خبر داده‌اند که همه سیستم عامل‌های شناخته شده اعم از ویندوز، لینوکس و مک را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بدافزار یادشده با ایجاد جای پایی بر روی سیستم عامل‌های مختلف به هکرها امکان می‌دهد به رایانه‌های آسیب پذیر دسترسی یافته و داده‌های مدنظر خود را سرقت کنند.

بدافزار مذکور که اولین بار توسط محققان مؤسسه اینتزر شناسایی شده از سوی آنان سیس جوکر نام گرفته و پس از حمله‌ای به یک وب سرور تحت لینوکس در یک مؤسسه آموزشی در ماه دسامبر مورد شناسایی قرار گرفت. سیس جوکر عامل موفقیت این حمله نبود، ولی بر روی سرورهای مؤسسه مذکور که نامش افشا نشده، وجود داشت.

ماهیت سیس جوکر و روش ایجاد جای پای نفوذ توسط آن بر روی رایانه‌ها مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. این بدافزار قادر به اجرای فرامین مختلف، بارگذاری و ارسال انواع فایل‌ها و غیره قابل استفاده است و لذا به عنوان ابزاری برای سرقت اطلاعات و نیز انتقال بدافزارهای دیگر به رایانه‌های آسیب پذیر قابل استفاده است.

تنوع سیستم عامل‌هایی که این بدافزار آنها را مورد حمله قرار می‌دهد، موجب نگرانی کارشناسان شده است. این بدافزار خود را یک نرم افزار به روزرسان سیستم عامل‌های لینوکس و مک جا می‌زند و البته در مورد ویندوز خود را به عنوان یکی از درایورهای اینتل معرفی می‌کند. عوامل طراحی این بدافزار هنوز شناسایی نشده‌اند.