آی‌سی‌تی نیوز – بررسی تهدیدات مجازی بر علیه سازمان‌های فعال در حوزه خدمات مالی نشان می‌دهد لازاروس، کبالت و فین ۷ برترین گروه‌های هکری در این حوزه هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، این سه گروه هکری شایع‌ترین تهدیدها را بر علیه سازمان‌های فعال در زمینه خدمات مالی به وجود […]

آی‌سی‌تی نیوز – بررسی تهدیدات مجازی بر علیه سازمان‌های فعال در حوزه خدمات مالی نشان می‌دهد لازاروس، کبالت و فین ۷ برترین گروه‌های هکری در این حوزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، این سه گروه هکری شایع‌ترین تهدیدها را بر علیه سازمان‌های فعال در زمینه خدمات مالی به وجود آورده‌اند.

بر اساس گزارش گروه بلولیو که از این آدرس در دسترس است، اعضای سه گروه هکری مذکور بیشترین کلاهبرداری‌ها و مزاحمت‌ها را برای شرکت‌های حوزه خدمات مالی به وجود آورده‌اند.

بخش مالی همیشه هدف اصلی گروه‌های مجرم سایبری بوده و احتمالاً همیشه خواهد بود. سازمان‌های این حوزه اغلب حافظ اطلاعات حساس شخصی مشتریان گوناگون و حساب‌های مالی و پول نقد آنان هستند.

آنها همچنین اغلب زیربنای اقتصادهای جهان را می‌سازند و اگر یک پردازشگر پرداخت یا سیستم‌های بانکی به دلیل حمله بدافزاری از کار بیفتند، صدمات جبران ناپذیری نه تنها به شرکت قربانی مورد نظر وارد می‌شود، بلکه چنین رویدادی عواقب مالی و عملیاتی شدیدی برای مشتریان خواهد داشت.

بر اساس گزارش یادشده حملات فیشینگ، فریب کاربران ایمیل‌های کاری بانکی، ارسال بدافزار و سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری متداول‌ترین روش‌های مورد استفاده این سه گروه هکری است. بیشترین تروجان های مورد استفاده این افراد نیز عبارتند از تاینی بانکر یا تینبا، درایدکس، آنیوبیس، تریک بات و کرونوس. همچنین آنها بارها از باج افزاری به نام بیت پیمر استفاده کرده‌اند.