آی‌سی‌تی نیوز – صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «فناوری‌های نوظهور دیجیتال» با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی به صورت رسمی به ثبت رسید. به گزارش ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال به عنوان شصت و سومین صندوق پژوهش و فناوری […]

آی‌سی‌تی نیوز – صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «فناوری‌های نوظهور دیجیتال» با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی به صورت رسمی به ثبت رسید.

به گزارش ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال به عنوان شصت و سومین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی کشور با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی به صورت رسمی به ثبت رسیده است.

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند شرکت بخش خصوصی، سهامداران این صندوق محسوب می‌شوند.

ارائه خدمات ضمانت‌نامه‌ای، تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها، جذب و یا هدایت منابع مالی دولتی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه و توانمندسازی شرکت‌های فناورانه و دانش‌بنیان، اخذ و اعطای کارگزاری و عاملیت منابع و ارائه خدمات ارزیابی و امکان‌سنجی، از خدمات این صندوق به شمار می‌رود.

صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در نظر دارد تا در حوزه‌های اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و تکنولوژی بلاکچین، فعالیت کند.