سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو ایجاد شد
سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو ایجاد شد

آی‌سی‌تی نیوز – معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» خبر داد. به گزارش سازمان امور مالیاتی، هادی خانی با اشاره به راه اندازی «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو»، اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می توانند با ورود به […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» خبر داد.

به گزارش سازمان امور مالیاتی، هادی خانی با اشاره به راه اندازی «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو»، اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می توانند با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

خانی تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰.۰۳.۰۲ که از تاریخ ۱۴۰۰.۱۰.۱۳ لازم الاجرا شده، صورت گرفته است و بر همین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» کرده که این خدمت، شرایطی را فراهم می سازد تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می شود.