دولت طرفدار ارز دیجیتال اولین زیان را دشت کرد
دولت طرفدار ارز دیجیتال اولین زیان را دشت کرد

آی‌سی‌تی نیوز – سقوط اخیر قیمت بزرگترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین، نه تنها خرده فروشی‌ها و سرمایه گذاران نهادی جهان بلکه کشور کوچک السالوادور را که دارایی های رمزارز را به عنوان راهی برای تقویت اقتصاد فقیر خود پذیرفته بود، تحت تأثیر قرار داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سقوط […]

آی‌سی‌تی نیوز – سقوط اخیر قیمت بزرگترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین، نه تنها خرده فروشی‌ها و سرمایه گذاران نهادی جهان بلکه کشور کوچک السالوادور را که دارایی های رمزارز را به عنوان راهی برای تقویت اقتصاد فقیر خود پذیرفته بود، تحت تأثیر قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سقوط اخیر قیمت بزرگترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین، نه تنها خرده فروشی‌ها و سرمایه گذاران نهادی جهان بلکه کشور کوچک السالوادور را که دارایی های رمزارز را به عنوان راهی برای تقویت اقتصاد فقیر خود پذیرفته بود، تحت تأثیر قرار داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ که با توجه به توییت های نایب بوکله، رئیس جمهور طرفدار بیت کوینِ السالوادور، دارایی های ارز دیجیتال این کشور را تخمین زده است، السالوادور حداقل ۱۳۹۱ بیت کوین را با استفاده از بودجه دولتی خریداری کرده است.

این رسانه محاسبه کرد که بر اساس قیمت میانگین ۵۱۰۵۶ دلار برای هر سکه بیت کوین، این خرید حدود ۷۱ میلیون دلار برای السالوادور هزینه داشته است.

با فرض اینکه دولت سکه های دیجیتال را در اختیار دارد، اکنون ارزش آنها حدود ۶۱ میلیون دلار است که ۱۴ درصد زیان محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت بیت کوین از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در ماه نوامبر، حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

هفته گذشته، بیت کوین برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰۰۰۰ دلار نیز سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از ماه سپتامبر رسید، و این کاهش به کل بازار ارزهای دیجیتال سرایت کرد. روز پنجشنبه، بیت کوین با قیمت ۴۳۷۶۵ دلار به ازای هر توکن معامله شد.

کنگره السالوادور پذیرش بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در ژوئن ۲۰۲۱ تصویب کرد.

در اواخر ماه سپتامبر، بوکله اعلام کرد که دولت وی اولین ۴۰۰ بیت کوین خود را خریداری کرده است. این کشور قصد دارد از چندین منبع انرژی تجدیدپذیر برای تامین برق مورد نیاز جهت استخراج رمزارز خود استفاده کند.