آی‌سی‌تی نیوز – گزارش‌های منتشر شده حاکی است در سال ۲۰۲۲ میلادی، کمبود جهانی نیمه‌رساناها و مواد معدنی مورد نیاز برای تولید تراشه‌های الکترونیکی، همچنان ادامه می‌یابد و برخی از صنایع با کمبود تراشه مواجه می‌شوند. این وضعیت با شیوع گونه‌های مختلف ویروس کرونا تشدید شده است. به گزارش ایرنا از گاردین، این گزارش که […]

آی‌سی‌تی نیوز – گزارش‌های منتشر شده حاکی است در سال ۲۰۲۲ میلادی، کمبود جهانی نیمه‌رساناها و مواد معدنی مورد نیاز برای تولید تراشه‌های الکترونیکی، همچنان ادامه می‌یابد و برخی از صنایع با کمبود تراشه مواجه می‌شوند. این وضعیت با شیوع گونه‌های مختلف ویروس کرونا تشدید شده است.

به گزارش ایرنا از گاردین، این گزارش که توسط محققان موسسه مشاوره و تحلیل داده GlobalData واقع در انگلیس منتشر شده است، نشان می‌دهد که چالش آمریکا و چین در خصوص زنجیره تامین تراشه‌ها و مواد معدنی در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت؛ ولی انتظار می‌رود تا پایان این سال وضعیت بهبود یابد.

بر اساس این گزارش کمبود تراشه‌های الکترونیکی که در طول دو سال گذشته ایجاد شده است، به یک معضل جدی برای صنایع تبدیل خواهد شد. این کمبود به ویژه بخش‌هایی از صنعت شامل داروسازی، تولیدکنندگان تجهیزات ۵K و باتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. همچنین به گفته محققان GlobalData صنایع خودروسازی و تجهیزات فنی دچار بیشترین میزان آسیب به دلیل کمبود تراشه‌ها خواهند شد.

در خصوص صنایع خودروسازی، این کمبود تراشه‌ها به معنای پایین آمدن میزان فروش صرفا به دلیل مشکلات فنی تولید است. در مورد صنایع فنی نیز تولیدکنندگان موبایل و کنسول‌های بازی متحمل آسیب زیادی خواهند شد. البته کاهش امکان دسترسی به این تجهیزات و افزایش قیمت ناشی از کمبود آن‌ها نیز مشکلاتی است که گریبان مصرف‌کنندگان را خواهد گرفت. زیرا شرکت‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند این هزینه‌ها را به صورت داخلی جذب کرده یا آن را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند.

به اعتقاد محققان راهکار کلیدی رفع مشکل کمبود تراشه‌ها، سرمایه‌گذاری بیشتر در صنایع تولید تراشه توسط دولت‌های غربی است. این سرمایه‌گذاری‌ها باید در حوزه‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی موردنیاز در زنجیره تامین تراشه‌ها باشد. همچنین بهره‌گیری از فرایندهای تولید مقرون به صرفه یک موضوع کلیدی برای تولیدکنندگان تراشه خواهد بود.