کاخ سفید از شکایت علیه فیس بوک پشتیبانی کرد
کاخ سفید از شکایت علیه فیس بوک پشتیبانی کرد

آی‌سی‌تی نیوز – کاخ سفید از تصمیم قاضی آمریکایی برای رد درخواست فیس بوک درباره عدم ثبت شکایت آنتی تراست پشتیبانی کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت:ما از تصمیم دادگاه خوشحال شدیم. کاخ سفید و رییس جمهور آمریکا( جو بایدن) […]

آی‌سی‌تی نیوز – کاخ سفید از تصمیم قاضی آمریکایی برای رد درخواست فیس بوک درباره عدم ثبت شکایت آنتی تراست پشتیبانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت:ما از تصمیم دادگاه خوشحال شدیم. کاخ سفید و رییس جمهور آمریکا( جو بایدن) به طور آشکار معتقدند به رقابت بیشتری در صنعت فناوری نیاز است.

این در حالی است که فیس بوک از جیمز بوزبرگ قاضی دادگاهی در واشنگتن خواسته بود تا یک شکایت آنتی تراست را رد کند. دولت در این شکایت از دادگاه خواسته بود فیس بوک را وادار به فروش واتس اپ و اینستاگرام کند.

اما قاضی دادگاه اعلام کرد شکایت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا منصفانه است و می تواند ثبت شود. این یکی از بزرگترین چالش های دولت آمریکا در مقابل شرکت های بزرگ فناوری طی چند دهه اخیر است.

البته به گفته قاضی، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نمی تواند ادعاهایی مبنی بر امتناع فیس بوک از مجوزهای همکاری با برنامه های رقیب به عنوان راهی برای حفظ سلطه خود بر بازار را مطرح کند .

او افزود: این سیاست ها در سال ۲۰۱۸ کنار گذاشته شده اند.