آی‌سی‌تی نیوز – بانک OP فنلاند هدف حمله سایبری قرار گرفت. به گزارش سایبربان؛ گروه مالی OP از حمله سایبری به وب‌سایت Osuuspankki خود خبر داد. این گروه که خود را بزرگ‌ترین گروه مالی فنلاند می‌نامد، صبح یکشنبه یک اختلال نامشخص در خدمات خود گزارش کرده بود. مدیر ارتباطات وب‌سایت Osuuspankki در آن زمان به […]

آی‌سی‌تی نیوز – بانک OP فنلاند هدف حمله سایبری قرار گرفت.
به گزارش سایبربان؛ گروه مالی OP از حمله سایبری به وب‌سایت Osuuspankki خود خبر داد. این گروه که خود را بزرگ‌ترین گروه مالی فنلاند می‌نامد، صبح یکشنبه یک اختلال نامشخص در خدمات خود گزارش کرده بود.

مدیر ارتباطات وب‌سایت Osuuspankki در آن زمان به روزنامه Iltalehti گفته بود که علت این اختلال فنی در حال بررسی است.

تیمو ییلهایسی (Teemu Ylhäisi) افسر امنیت اطلاعات گروه مالی OP به خبرگزاری STT فنلاند گفت: امروز صبح متوجه شدیم که صفحه ورود به سیستم op.fi ما هدف یک حمله سایبری بوده که باعث ایجاد اختلال شده است. درنتیجه، کل سرویس را به وضعیت تعمیر و نگهداری منتقل کردیم و موضوع را بررسی کردیم.

به گفته خبرگزاری STT، اختلال از ساعت ۶ صبح تا حدود ۱۲:۳۰ بعدازظهر ادامه داشت.

گروه مالی یادشده حدود ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر دیروز گفت که یک حمله سایبری بر ورود به سایت (لاگین) آن تأثیر گذاشته و خدمات آنلاین در حال بازیابی هستند. همچنین افزود که سایر خدمات تلفن همراه و کارت‌های پرداخت به‌طور عادی کار می‌کنند. این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد این حمله ارائه نکرد.

شرکت OP در حساب توییتری خود مدعی شده اطلاعات و اموال مشتریان به خطر نیفتاده و همه خدمات این شرکت به حالت عادی برگشته‌اند.

گروه مالی OP روز جمعه، در مورد ارسال پیام‌های فیشینگ به تلفن‌ همراه شهروندان فنلاند، با این ادعا که از طرف بانک است و از گیرندگان می‌خواهد که ظاهراً برای تأیید پرداخت روی یک پیوند کلیک کنند، هشدار داده بود.