درخواست ورود رییس قوه قضاییه به پرونده پاساژ علاءالدین
درخواست ورود رییس قوه قضاییه به پرونده پاساژ علاءالدین

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد لازم است مدیریت شهری تقاضای خود را برای جلوگیری از ساخت طبقات اضافی در پاساژ علاءالدین از طریق رئیس قوه قضاییه مطرح کند تا این رأی مورد بازنگری قرار گیرد. به گزارش تسنیم، سال ۹۵ بود که طبقه هفتم […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد لازم است مدیریت شهری تقاضای خود را برای جلوگیری از ساخت طبقات اضافی در پاساژ علاءالدین از طریق رئیس قوه قضاییه مطرح کند تا این رأی مورد بازنگری قرار گیرد.
به گزارش تسنیم، سال ۹۵ بود که طبقه هفتم پاساژ علاءالدین با پیگیری‌های مدیریت شهری و حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب شد اما اخبار این روزها حاکی از باز شدن دوباره این پرونده و مجوز ساخت ۲ طبقه اضافی در پاساژ علاءالدین است.

البته شورای شهر با اعلام موضع و مخالفت خود با انجام این کار به موضوع ورود کرده و در تلاش است از راه قانونی مانع انجام این کار شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این‌باره به خبرنگار تسنیم، گفت: در گذشته طبقه هفتم این پاساژ به دلیل تخلفی که در اجرای آن داشت با رأی قضائی ماده ۱۰۰ تخریب شد چراکه از نظر شهرداری نه سازه قابلیت ساخت طبقه اضافی را داشت و نه بر اساس طرح تفصیلی اجازه ساخت وجود داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه مجدداً بر اساس استعلام مالک از شهرداری رأیی برای ساخت دو طبقه اضافی در این پاساژ، از کمیسیون شبه قضائی صورت گرفته است با این حال شهرداری از طریق مراجع ذیصلاح قضائی موضوع را دنبال می‌کند و به نظر می‌رسد لازم است تقاضای خود را از طریق رئیس قوه قضائیه مطرح کند تا این رأی مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جلوی خسارتی که با رأی مبنی بر ساخت طبقات اضافی صورت گرفته، به شهر و شهروندان وارد می‌شود را بگیریم چراکه این پاساژ ایمنی لازم را برای ساخت طبقات اضافی ندارد.