آی‌سی‌تی نیوز – با شماره‌گیری یک کد دستوری، مشترکان همراه اول که علاقه‌مند به محدودسازی تماس‌های خروجی بین‌الملل برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری هستند می‌توانند سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل خود را فعال کنند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول همسو با توسعه تکنولوژی و بسط زیرساخت‌های ارتباطی، همواره اقدام به […]

آی‌سی‌تی نیوز – با شماره‌گیری یک کد دستوری، مشترکان همراه اول که علاقه‌مند به محدودسازی تماس‌های خروجی بین‌الملل برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری هستند می‌توانند سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل خود را فعال کنند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول همسو با توسعه تکنولوژی و بسط زیرساخت‌های ارتباطی، همواره اقدام به ارائه و طراحی بسترهای ارتباطی امن بروز در راستای ‌ایجاد امنیت خاطر برای تمامی مشترکان ارتباطات سیار کرده است.

در حال حاضر «همراه اول» تنها اپراتوری است که سوئیچ انحصاری خود را دارد و به همین دلیل با پیاده‌سازی الگوریتم‌های شناسایی و مسدودسازی شماره‌ها در لبه شبکه، سرعتی بسیار بالاتر از هرگونه سامانه مدیریت تقلبی را داراست و روزانه بیش از چند هزار رنج شماره تقلبی، شناسایی و مسدود می شود.

علاوه براین موضوع، سرویس محدودیت مکالمه بین الملل (تماس ۰۰ به شماره‌های خارج از کشور) را نیز برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته تا بتوانند تماس خروجی به مقصد خارج از کشور را مسدود کنند.

این سرویس راهکاری مناسب برای جلوگیری از سوء استفاده‌ برای کسانی است که نیازی به تماس بین الملل ندارند. تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند برای فعالسازی این سرویس، از کددستوری #۱*۲۹۲۲*۱۰* جهت ‌ایجاد محدودیت مکالمه بین الملل استفاده کنند. رفع محدودیت مکالمه بین الملل نیز با شماره گیری کددستوری #۲*۲۹۲۲*۱۰* انجام می‌شود.

همراه اول هشدار داده که مشترکان درصورت مشاهده تماس از دست‌رفته (missed call) به کد کشور تماس گیرنده در زمان تماس دقت کنند و در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری مشاهده شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.

مشترکان همراه اول ضمن توجه به هشدارهای این اپراتور، می توانند جهت اطلاع بیشتر از سرویس مکالمه بین‌الملل همراه اول به نشانی https://mci.ir/international-call مراجعه کنند.