جریمه سنگین بانک جی‌پی مورگان برای ارتباط واتس‌اپی با مشتریان

آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به خاطر اینکه کارمندان بانک جی پی مورگان از طریق واتساپ با مشتریان ارتباط داشته‌اند، این بانک را 200 میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بانک جی پی مورگان این کشور را به خاطر استفاده کارمندان از تجهیزات شخصی برای ارتباط با مشتریان 200 میلیون دلار جریمه کرد.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط این کمیسیون و کمیسیون مبادلات آتی کالاهای اساسی آمریکا جی پی مورگان به صورت رسمی تایید کرده است که حداقل از سال 2015 کارمندانش در وال‌استریت از وسایل ارتباطی شخصی برای ارسال پیامک، ایمیل و چت واتساپ برای ارتباط با مشتریان استفاده کرده است.

این اقدام ناقض قوانین فدرال بوده؛ چراکه بر اساس این قوانین سازمان‌ها باید سوابق ارتباطات خود با مشتریان را نگه داشته تا نهادهای نظارتی بتوانند روی این ارتباطات نظارت کنند و هر گونه نقض قوانین مقابله با کلاهبرداری و رقابت را تشخیص دهند.

کار در جی پی مورگان تا جایی رسیده بود که حتی مدیران و کارمندان ارشد هم در ارتباط با مشتریان حتی در زمینه‌های حساس از جمله توصیه‌های سرمایه‌گذاری، جلسه با مشتریان و نظارت بر بازار هم از تجهیزات شخصی استفاده کرده بودند.

قرار شده 125 میلیون دلار از سوی جی پی مورگان به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و 75 میلیون دلار دیگر نیز به کمیسیون مبادلات آتی کالاهای اساسی به عنوان جریمه پرداخت شود.


ممکن است شما هم دوست داشته باشید
پاسخ دهید

Your email address will not be published.