آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید ۳ سناتور آمریکایی لایحه‎ای به مجلس آمریکا ارائه کرده‌اند که به محققان اجازه می‌دهد به داده‌های شبکه‌های اجتماعی دسترسی یابند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، لایحه مذکور پیشنهاد کرده بنیاد ملی علوم آمریکا به عنوان واسطه‌ای میان اطلاعات حساس پلتفرم‌ها و درخواست‌های بررسی از سوی طرف‌های […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید ۳ سناتور آمریکایی لایحه‎ای به مجلس آمریکا ارائه کرده‌اند که به محققان اجازه می‌دهد به داده‌های شبکه‌های اجتماعی دسترسی یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، لایحه مذکور پیشنهاد کرده بنیاد ملی علوم آمریکا به عنوان واسطه‌ای میان اطلاعات حساس پلتفرم‌ها و درخواست‌های بررسی از سوی طرف‌های دیگر عمل کند.

به گفته دستیاران سنا که به شرط ناشناس ماندن با وال استریت ژورنال صحبت کرده بودند، این لایحه پاسخی مستقیم به افشاگری‌های اخیر درباره تأثیرات منفی مرتبط با اینستاگرام است.

طبق اسنادی که در ماه سپتامبر در اختیار این نشریه گذاشته شد، مطالعات داخلی فیس بوک نشان می‌داد استفاده از اینستاگرام برای برخی از کاربران به ویژه دختران نوجوان مخرب است و به سلامت روان آنها آسیب می‌رساند.

پیش از ارائه این لایحه، آدام موسری مدیر اینستاگرام در برابر یکی از زیرمجموعه‌های کنگره حاضر شد تا درباره موضوعات گفته شده، شهادت دهد.

تعداد زیادی از نمایندگان از تجربیات خود درباره ایجاد حساب‌های کاربری جعلی با مشخصات نوجوان و محتوای مخربی صحبت کردند که پلتفرم نوجوانان را به سمت آنها راهنمایی می‌کرد.

هرچند لایحه مذکور در کل شامل همه شبکه‌های اجتماعی می‌شود، اما متا سوابق بسیار بدی در خصوص افشای اطلاعات برای مقاصد تحقیقاتی دارد.