آی‌سی‌تی نیوز – مطابق با لایحه پیشنهادی دولت در بودجه ۱۴۰۱ قیمت ارسال هر پیامک ۳ تومان افزایش می یابد و درآمد حاصل از این افزایش قیمت، صرف حمایت از حقوق معلولان، کودکان کار و شبکه ملی اطلاعات می شود. به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صبح امروز از سوی رئیس […]

آی‌سی‌تی نیوز – مطابق با لایحه پیشنهادی دولت در بودجه ۱۴۰۱ قیمت ارسال هر پیامک ۳ تومان افزایش می یابد و درآمد حاصل از این افزایش قیمت، صرف حمایت از حقوق معلولان، کودکان کار و شبکه ملی اطلاعات می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صبح امروز از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

مطابق با بند ی تبصره ۶ ماده واحده لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۳۰ ریال از استفاده کنندگان این خدمات دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

این درآمد متناسب با وصول تا سقف یک هزار میلیارد ریال جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی و پنج هزار میلیارد ریال مابقی صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود.

در بند ج تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ که مربوط به اخذ عوارض و مالیات می‌شود نیز عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۶۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده است که بخشی از منابع حاصل از آن به روستاهای فاقد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده می‌شود.

در بند الف تبصره ۴ ماده واحده نیز که مربوط به مشارکت بخش غیردولتی برای اجراهای طرح‌های دولتی می‌شود به دولت اجازه داده شده تا از طریق دستگاه‌های اجرایی و به منظور جلب مشارکت بخش غیردولتی جهت اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از قبیل پروژه شبکه ملی اطلاعات تا ۱۰ درصد از سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به هر دستگاه اجرایی را صرف حمایت از این طرح‌ها کند تا بخش غیردولتی در آنها مشارکت کند.