بخشی از پروژه‌های وزارت ارتباطات با وجود تامین اعتبار اجرایی نشد
بخشی از پروژه‌های وزارت ارتباطات با وجود تامین اعتبار اجرایی نشد

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده سهم اقتصاد دیجیتال در GDP را به ۱۰درصد افزایش دهد اما در حال حاضر این میزان حدود ۴ درصد است. روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده سهم اقتصاد دیجیتال در GDP را به ۱۰درصد افزایش دهد اما در حال حاضر این میزان حدود ۴ درصد است.
روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خانه ملت، در خصوص گزارش کمیسیون صنایع و معادن در زمینه عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: امروز توجه به موضوعاتی مانند دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، مبارزه با فساد، آگاهی مردم و دسترسی به شبکه اینترنت در شرایط کرونایی از ضرورت‌ها و الزمات است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم از جمله دولت‌هایی بود که در برنامه ششم توسعه مکلف شده بودند در راستای شبکه ملی اطلاعات اقدام و دسترسی مردم به اینترنت را فراهم کند، ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ درصد روستاهای کشور فاقد اینترنت ثابت هستند، در شرایط کرونایی و لزوم آموزش آنلاین، دانش آموزان روستاهایی که اینترنت پرسرعت ندارند چگونه باید آموزش ببینند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، افزود: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده سهم اقتصاد دیجیتال در GDP را به ۱۰درصد افزایش دهد اما در حال حاضر این میزان حدود ۴ درصد است و از میانگین دنیا بسیار عقب تر هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص ۸ درصد پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علی رغم تامین منابع هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: در استان‌ سیستان و بلوچستان تنها ۲۸ روستا خدمات ارتباطات مخابراتی دریافت می‌کنند و ۷۲ روستای آن فاقد هرگونه ارتباط مخابراتی هستند. بر اساس آمار ارائه شده میزان ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای استان خوزستان ۱۸درصد، استان ایلام ۲۱ درصد و استان هرمزگان ۱۸درصد است که وضعیت قابل قبولی نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش رایگان وظیفه دولت است و امکانات شکوفایی جوانان و نوجوانان باید فراهم شود، عنوان کرد: به دلیل وضعیت موجود در حوزه کاری وزارت ارتباطات، کمیسیون صنایع و معادن با کمک مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و انجام مطالعات میدانی گزارش قرائت شده در صحن علنی را تهیه کرد و قصد داشتیم وزیر فعلی را مجاب کنیم تا با جدیت امورات را اجرایی کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاه به اینکه کمیسیون صنایع و معادن بر عملکرد وزارت ارتباطات نظارت دارد، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز اخذ رای اعتماد از مجلس اعلام کرد که کمتر از ۳ سال شبکه ملی اطلاعات را تکمیل می‌کند.