آی‌سی‌تی نیوز – مقامات ارشد پنتاگون درباره قابلیت‌های سایبری آمریکا به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. به گزارش سایبربان به نقل پایگاه وزارت دفاع آمریکا؛ رهبران وزارت دفاع آمریکا درباره اهمیت فضای سایبری برای امنیت ملی، متحدان و شرکا و آنچه وزارت دفاع برای تأمین امنیت انجام می‌دهد، بحث کردند. دریادار مایکل گیلدِی (Adm. Michael Gilday)، […]

آی‌سی‌تی نیوز – مقامات ارشد پنتاگون درباره قابلیت‌های سایبری آمریکا به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
به گزارش سایبربان به نقل پایگاه وزارت دفاع آمریکا؛ رهبران وزارت دفاع آمریکا درباره اهمیت فضای سایبری برای امنیت ملی، متحدان و شرکا و آنچه وزارت دفاع برای تأمین امنیت انجام می‌دهد، بحث کردند.

دریادار مایکل گیلدِی (Adm. Michael Gilday)، رئیس عملیات دریایی و ژنرال پائول ناکاسونی رئیس فرماندهی سایبری آمریکا در یک میزگرد در انجمن دفاع ملی ریگان در ۴ دسامبر در مورد توانایی‌های سایبری و آینده جنگ بحث کردند.

فرماندهی سایبری آمریکا با اشاره به برخی حملات سایبری ازجمله سولارویندز و کلونیال گفت: این حملات و دخالت در عملیات‌های ما نشان می‌دهد آمریکا باید در فضای سایبری رقابت کند. ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم و منفعل باشیم. ما باید رقابت کنیم زیرا دشمنان ما در حال رقابت هستند.

او گفت که مؤلفه دیگر این است که آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا نمی‌توانند به‌تنهایی امنیت سایبری را تأمین کنند. موفقیت از طریق همکاری با سازمان‌های مختلف مانند پلیس فدرال، بخش خصوصی، متحدان و شرکا حاصل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال ۲۰۱۸ به دلیل انتشار استراتژی سایبری پنتاگون که حاوی مفهومی به نام دفاع به جلو بود، برای این وزارتخانه بسیار مهم بود. این استراتژی می‌گوید ما باید در فضای سایبری خارج از آمریکا عمل کنیم، قبل از آنکه دشمنان به ما آسیبی وارد کنند.

ناکاسونه افزود: دفاع به جلو همچنین شامل ایده تعامل مداوم است که شامل اطلاع‌رسانی به متحدان و شرکا در مورد تهدیدات سایبری و کمک به کاهش این تهدیدات است.

او ادامه داد: انتساب حمله به عوامل مخرب و تحمیل هزینه بر آن‌ها برای دشوارتر کردن عملیات‌ها نیز جزئی از استراتژی دفاع رو جلو هستند.

فرماندهی سایبری آمریکا در مورد انتساب حملات هم گفت که برای افشای اعمال نادرست تیم او اطلاعات طبقه‌بندی نشده‌ای در مورد اینکه حملات از کجا انجام‌شده را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

دریادار گیلدی هم گفت: امنیت سایبری به‌طور جدایی‌ناپذیری با هر کاری که نیروهای مشترک انجام می‌دهند، از پلتفرم‌های تسلیحاتی گرفته تا ارتباطات شبکه‌ای، مرتبط است. امنیت سایبری مزیتی است که امکان تصمیم‌گیری و اقدام سریع‌تر نسبت دیگران را میسر می‌کند. برای حفظ این مزیت، نیروی دریایی و سایر بخش‌ها با بخش خصوصی، به‌ویژه شرکت‌های کوچک که با سرعت و چابکی زیادی بر روی فناوری‌های پیشرفته با برنامه‌های کاربردی برای امنیت سایبری کار می‌کنند، همکاری می‌کنند.

رئیس عملیات دریایی آمریکا همچنین به نقش مهم نیروی کار سایبری اشاره کرد و یادآور شد: ما وظیفه داریم علاوه بر جذب و استخدام استعدادهای سایبری، آن‌ها را حفظ کنیم.

نیویورک‌تایمز هم روز یکشنبه ضمن بازتاب اظهارات کم‌نظیر پائول ناکاسونی رئیس فرماندهی سایبری و آژانس امنیت ملی آمریکا در تأیید اقدامات تهاجمی ارتش آمریکا علیه بزهکاران غیردولتی سایبری نوشت عملیات‌های کامپیوتری آمریکایی‌ها بیش‌ازپیش متمایل به هک کردن بزهکارانی شده که تهدیدی برای زیرساخت‌های اساسی آمریکا محسوب می‌شوند؛ هرچند مرتبط با دولت‌های دیگر نباشند.