آی‌سی‌تی نیوز – یک شرکت امنیتی اعلام کرد هکرها ۱۹۶ میلیون دلار از پلتفرم معاملات ارز دیجیتال بیتمارت Bitmart برداشت کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، یک شرکت امنیتی روز شنبه اعلام کرد هکرها ۱۹۶ میلیون دلار از پلتفرم معاملات ارز دیجیتال بیتمارت Bitmart برداشت کرده‌اند. صرافی بیت‌مارت شنبه شب […]

آی‌سی‌تی نیوز – یک شرکت امنیتی اعلام کرد هکرها ۱۹۶ میلیون دلار از پلتفرم معاملات ارز دیجیتال بیتمارت Bitmart برداشت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، یک شرکت امنیتی روز شنبه اعلام کرد هکرها ۱۹۶ میلیون دلار از پلتفرم معاملات ارز دیجیتال بیتمارت Bitmart برداشت کرده‌اند.

صرافی بیت‌مارت شنبه شب در بیانیه‌ای رسمی هک شدن پلتفرم خود را تأیید کرد و آن را «نقض امنیتی در مقیاس بزرگ» خواند و نوشت که هکرها حدود ۱۵۰ میلیون دلار از دارایی‌ها را برداشت کرده‌اند. با این حال، شرکت امنیتی و تجزیه و تحلیل داده های رمز ارز موسوم به پکشیلد Peckshield تخمین می زند که ضرر این شرکت نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار است.

بیت‌مارت در بیانیه‌ای اضافه کرد که تمام برداشت‌ها به‌طور موقت تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است و گفت که یک بررسی امنیتی کامل در حال انجام است.

پکشیلد اولین شرکتی بود که روز شنبه متوجه این اقدام هکرها شد و خاطرنشان کرد که یکی از آدرس‌های بیت‌مارت خروج مداوم ده‌ها میلیون دلار به آدرسی را نشان می‌دهد که سایت اتراسکن Etherscan از آن به عنوان هکر بیت‌مارت Bitmart Hacker یاد می‌کند.

پکشیلد تخمین زد که بیت‌مارت حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزهای دیجیتال مختلف در بلاک چین اتریوم و ۹۶ میلیون دلار دیگر از سکه‌های موجود در زنجیره هوشمند بایننس را از دست داد.

بر اساس این گزارش، هکرها با ترکیبی از بیش از ۲۰ توکن، از جمله بایننس کوین، سیف مون و شیبا اینو کار خود را انجام دادند.

براساس داده‌های کوین گکو، CoinGecko، بیت‌مارت، که ترکیبی از خدمات تراکنش‌های لحظه‌ای، معاملات آتی اهرمی، و همچنین خدمات وام‌دهی و سهام را ارائه می‌کند، معمولاً یکی از صرافی‌های برتر متمرکز ارز دیجیتال از نظر حجم محسوب می‌شود.

بیت‌مارت می‌گوید هنوز مشخص نیست که هکرها از چه روش‌های ممکنی استفاده کرده‌اند، اما به گفته پکشیلد، آنچه پس از رخنه رخ داد بسیار ساده بود. به گفته این شرکت امنیتی، این یک مورد کلاسیک “انتقال، مبادله و پاکسازی” بود.