آی‌سی‌تی نیوز – عدم آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه و قطعی مستمر اینترنت در برخی روستاهای شهرستان پلدختر مسئله‌ساز شده است، طوری‌که بسیاری از مردم می‌گویند «افرینه» در دسترس نیست! نبود آنتن تلفن همراه، قطعی و ضعیف بودن دسترسی به اینترنت همراه و تلفن ثابت در هفت روستای شمال پلدختر سبب انتقاد و نارضایتی اهالی این […]

آی‌سی‌تی نیوز – عدم آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه و قطعی مستمر اینترنت در برخی روستاهای شهرستان پلدختر مسئله‌ساز شده است، طوری‌که بسیاری از مردم می‌گویند «افرینه» در دسترس نیست!

نبود آنتن تلفن همراه، قطعی و ضعیف بودن دسترسی به اینترنت همراه و تلفن ثابت در هفت روستای شمال پلدختر سبب انتقاد و نارضایتی اهالی این روستاها شده است.

 

عدم آنتن دهی تلفن و قطعی اینترنت در «افرینه»

علی سلطانی پور دهیار روستای «افرینه» در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: هفت روستای «افرینه»، «زورانتل»، «سرنجه»، «دمرود امیر» افرینه، «درآغل بگیر»، «زیودار» و «جلگه خلج» با چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و حدود هزار و ۵۰۰ خانوار با مشکل قطعی همراه اول، اینترنت و تلفن ثابت مواجه هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به بازدید میدانی از این روستاها، مردم از نبود آنتن دهی تلفن و اینترنت رنج می‌برند زیرا با نخستین بارندگی و رعد و برق قطع می‌شود.

دهیار روستای «افرینه» افزود: این روستاها به طور معمول نسبت به سایر روستاهای اطراف شهرستان به ویژه در حوزه ارتباطات کمتر مورد توجه مسئولان شهرستانی و استانی قرار گرفته‌اند.

سلطانی پور افزود: تاکنون پیگیری‌ها از طریق شرکت مخابرات نتیجه نداده و نمی‌دانیم به خاطر بارش باران این رحمت الهی خوشحال باشیم یا ناراحت چون با نخستین بارش دیگر روستا از دسترس خارج می‌شود و نمی‌توانیم تماس با جایی داشته باشیم.

وی گفت: مشکل روستا را با بخشدار معمولان در میان گذاشته و قرار شد با حضور وی و رئیس شرکت مخابرات مشکل قطعی همراه اول، اینترنت و تلفن ثابت مورد بررسی قرار گیرد.

 

اختلال در ارائه خدمات به مردم

دهیار روستای «افرینه» تصریح کرد: علی رغم شرایط نامساعد جوی برای ارسال یک فایل از طریق اینترنت و یا برقراری تماس با عزیزان خود گاهی باید یا به پشت بام خانه‌ها برویم یا اینکه مسیر طولانی را پیاده طی کنیم تا به بالای کوه روبروی روستا برسیم.

ناصر مهدی زاده یکی از اهالی روستای «افرینه» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قطعی مکرر اینترنت سهم همیشگی مردم روستای «افرینه» و دیگر روستاهای اطراف است.

وی گفت: در حالی که اینترنت یکی از ملزومات زندگی امروزی است اما این مهم در روستا در دسترس نیست و خطوط تلفن همراه هم در این منطقه به خوبی پوشش داده نمی‌شود.

سمیه سلطانپور یکی دیگر از اهالی روستای «افرینه» در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: بانک کشاورزی، دفتر بیمه خدمات عشایر و روستاییان و دفتر پیشخوان دولت از جمله ادارت خدمات‌رسان در این روستا است که بسیاری از مردم با توجه به قطعی مکرر اینترنت با کوچک‌ترین بارندگی باید مسافت ۱۳ کیلومتری به شهر معمولان را طی کنند که این امر نه تنها خطرات جاده‌ای را به دنبال دارد بلکه هزینه رفت و آمد را به دنبال دارد که از توان مردم خارج است.

 

سریال تکراری قطعی اینترنت و تلفن همراه

علی نورمحمدی رئیس شورای اسلامی روستای «افرینه» نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: قطعی اینترنت و تلفن همراه در این روستای به یک سریال تکراری تبدیل شده و مردم دیگر از مسئولان ناراحت و دل سرد شده‌اند.

وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان برای کلاس‌های و امتحانات خود نیاز به اینترنت دارند که با قطعی اینترنت نه تنها یک مشکل اضافه شده بلکه کرونا هم اجازه نمی‌دهد که دانشجویان و دانش آموزان به شهرهای پلدختر و معمولان به منازل فامیل بروند که از اینترنت آنها استفاده کنند.

باقر باقری، رئیس شعبه بانک کشاورزی «افرینه» نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز که دوشنبه است اینترنت شعبه قطع بوده و مردم روستا دچار مشکلاتی شده‌اند، چون مردم هفت روستا برای استعلام، سهام عدالت، واریز وجه مراجعات زیادی می‌کنند و با خرابی و کندی سیستم بانکی مجبور هستند به شهر معمولان بروند و اکثر مردم کشاورز هستند توان پرداخت کرایه رفت و برگشت ندارند و این امر مشکلاتی برای شعبه «افرینه» به‌وجود آورده که این روند اگر ادامه پیدا کند شعبه «افرینه» باید جمع‌آوری شود.

مدیر مخابرات پلدختر نیز در این رابطه گفت: قطعی ارتباطات تلفنی و اینترنت در روستاهای شمالی پلدختر همیشگی نیست، موقت است که بیشتر به علل مختلف مانند قطع برق، نبود باتری، سرقت و صاعقه رخ داده است.

محمدعلی مرادی تصریح کرد: خرابی‌ها چند روز گذشته به ما گزارش نشده است و امروز اکیپ‌ها رفع خرابی مخابرات را به روستا اعزام می‌کنیم و در صورت قطعی اینترنت نتیجه آن‌را اعلام خواهیم کرد.