پذیرش دانشجو در رشته یادگیری الکترونیکی از سال آینده
پذیرش دانشجو در رشته یادگیری الکترونیکی از سال آینده

آی‌سی‌تی نیوز – رییس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از راه‌اندازی رشته «یادگیری الکترونیکی» در دوره کارشناسی ارشد برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در این رشته از سال آینده آغاز می‌شود. به گزارش دانشگاه تهران الهه حجازی درباره ضرورت راه‌اندازی این رشته افزود: از […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از راه‌اندازی رشته «یادگیری الکترونیکی» در دوره کارشناسی ارشد برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در این رشته از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش دانشگاه تهران الهه حجازی درباره ضرورت راه‌اندازی این رشته افزود: از سال ۱۳۹۸ و پس از شیوع کرونا، تجربه آموزش عالی کشور در حوزه آموزش مجازی ارتقا پیدا کرد اما به دلیل اینکه به یک باره در شرایط ویژه قرار گرفتیم به سختی یا به طور محدود امکان دسترسی به افرادی وجود داشت که متخصص حوزه آموزش مجازی و آگاه به روش‌های مبتنی بر یادگیری الکترونیکی باشند و بتوانند با چندرسانه‌ای کار کنند یا به ارزشیابی برنامه‌ها بپردازند.

وی ادامه داد: بنابراین نیاز بود برنامه‌ای متناسب با شرایط و نیازهای روز طراحی و راه‌اندازی کنیم تا ضمن برطرف شدن خلأهای موجود در زمینه آموزش مجازی، نیروی متخصص مورد نیاز برای این حوزه نیز تربیت شود.

رییس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران یادآور شد: البته در گذشته یک برنامه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران وجود داشته که رویکرد آن بیشتر سخت‌افزاری بود و کمتر به جنبه‌های مختلف آموزش الکترونیکی توجه شده است.

حجازی، کارشناسی‌ارشد «ارزشیابی آموزشی» را دیگر رشته جدید این دانشکده اعلام کرد و گفت: این رشته بین‌رشته‌ای برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و دانشگاه تهران به عنوان پیشنهاددهنده آن، تنها دانشگاه مجری این رشته در کشور است. در این بین‌رشته‌ای، رشته‌های سنجش، برنامه‌ریزی درسی و روان‌شناسی تربیتی مشارکت دارند.