تلفن‌های وزارت خارجه آمریکا با پگاسوس هک شد
تلفن‌های وزارت خارجه آمریکا با پگاسوس هک شد

آی‌سی‌تی نیوز – گوشی های آیفون حداقل ۹ نفر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا توسط یک مهاجم ناشناس و با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی پیچیده تولید شده توسط گروه «ان‌اس‌او» مستقر در رژیم صهیونیستی هک شده است. به گزارش فارس به نقل از رویترز، چهار نفر از افراد مطلع صحت این موضوع را برای […]

آی‌سی‌تی نیوز – گوشی های آیفون حداقل ۹ نفر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا توسط یک مهاجم ناشناس و با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی پیچیده تولید شده توسط گروه «ان‌اس‌او» مستقر در رژیم صهیونیستی هک شده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، چهار نفر از افراد مطلع صحت این موضوع را برای خبرگزاری رویترز تایید کرده اند.

هک این گوشی ها ظرف چند ماه اخیر رخ داده و مربوط به مقامات آمریکایی است که یا در اوگاندا مستقر بوده اند یا بر روی موضوعات مرتبط با این کشور آفریقای شرقی متمرکز شده بودند.

این بزرگترین مورد هک گوشی های مقامات آمریکایی با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس رژیم صهیونیستی است که تا به حال افشا شده و پیش از این هم فهرستی از اهداف گروه ان اس او از میان مقامات آمریکایی افشا شده بود. اما این برای اولین بار است که مشخص می شود چنین حملاتی موفق بوده اند.

گروه NSO روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای در مورد استفاده از ابزارهای خود در دست ندارد، اما حساب‌های کاربری مربوطه را از کار انداخته و بر اساس تحقیقات رویترز ماجرا را بررسی خواهد کرد. این شرکت صهیونیستی مدت‌هاست که مدعی است محصولات خود را فقط به مشتریان مجری قانون و دولت ها می‌فروشد و به آنها کمک می‌کند تا تهدیدات امنیتی را رصد کنند و مستقیماً در عملیات‌های نظارتی آنان دخالتی ندارد. مقامات سفارت اوگاندا در واشنگتن و وزارت خارجه آمریکا تاکنون اظهار نظری نکرده اند و سخنگوی اپل نیز از اظهار نظر خودداری کرده است.