در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها عنوان شد:
ارزش‌آفرینی رویکرد اصلی همکاران سیستم است

آی‌سی‌تی نیوز – اطلاعات کسب‌وکارهای مشتری محصولات همکاران سیستم اعم از شرکت‌های دولتی و دیگر مشتریان بزرگ، در اختیار همکاران سیستم نیست و امنیت این اطلاعات از سوی خود این شرکت‌ها تامین می‌شود.
نشست خبری همکاران سیستم با حضور اعضای هیئت‌مدیره شرکت و نمایندگان رسانه‌ها در خانه‌ی کارمان برگزار شد.
در این رویداد، محمدعزیزاللهی مدیرعامل این شرکت به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در یک سال گذشته اشاره کرد. او در ابتدا به بیان آمارهایی از ارزش‌آفرینی این شرکت در جامعه پرداخت. به گفته‌ی او امروز بیش از 73000 شرکت و سازمان در بخش‌های مختلف بازار، راهکارهای همکاران سیستم را برای مدیریت کسب‌وکارشان برگزیده‌اند. هم‌چنین خانواده‌ی همکاران سیستم امروز بیش از 1700 عضو دارد که در تهران و استان‌های مختلف کشور مشغول به کارند.
مدیرعامل همکاران سیستم همچنین از ورود به بازارهای خرده‌فروشی، فولاد و لوازم خانگی خبر داد. او در ادامه به استراتژی توسعه‌ی شبکه‌ی شرکت اشاره کرد. به گفته‌ی او امروز شبکه‌ی گسترده‌ای از شرکت‌ها و افراد در بخش‌های فروش، استقرار، پشتیبانی و توسعه‌ی محصول در همکاران سیستم وجود دارد که تعداد آن‌ها تا این لحظه به بیش از 700 رسیده است.
عزیزاللهی در ادامه در توضیح تغییرات در تکنولوژی و محصولات همکاران سیستم گفت: « از سال گذشته، توسعه‌ی فانوس، معماری جدید رابط کاربری محصولات شرکت را آغاز کردیم که یک معماری نوین با دیزاین و تکنولوژی به‌روز است.عرضه‌ی محصولات با این رابط کاربری در زمستان امسال آغاز می‌شود و به‌مرور تمام مشتریان را به سمت آن سوق می‌دهیم.»
او در ادامه در مورد سپیدار ابری گفت: «سپیدار در سال‌های اخیر جایگاه بسیار خوبی را در بازار کسب کرده است. محصول جدید سپیدار با معماری جدید در سال 1401 به بازار عرضه می‌شود.»


عزیزاللهی همچنین به «بازار»، مارکت‌پلیس نرم‌افزارهای سازمانی همکاران سیستم اشاره کرد. به گفته او در این اکوسیستم شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌توانند روی پلتفرم راهکاران و متناسب با نیاز مشتریان، محصولاتشان را تولید و عرضه کنند. تا امروز 56 محصول توسط 12 شریک توسعه‌ی محصول در بازار عرضه شده است.
او در ادامه به استراتژی عرضه‌ی خدمات ابری هم اشاره کرد و در مورد شرکت ابرآمد و فعالیت‌هایش گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که ابرآمد به عنوان یک فعالیت سرمایه‌گذاری بسیار استراتژیک در آینده سهم قابل‌توجهی از درآمد و عملیات شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.»
بازار سرمایه و وضعیت همکاران سیستم در این بازار موضوع دیگری بود که عزیزاللهی به آن اشاره کرد و گفت: « ارزش ذاتی شرکت از آنچه تاکنون ایجاد کرده است، توسعه‌ای که برای رشد و پایداری دنبال می‌کند و دارایی‌های مشهود و نامشهود تشکیل می‌شود. آنچه در قالب افزایش سهم از بازار و ورود به بازارهای جدید به آن‌ها اشاره کردیم، از عوامل رشد درآمد همکاران سیستم هستند. مدیریت شبکه شرکای تجاری امکان کنترل هزینه‌های عملیاتی و در نتیجه رشد سود را میسر می‌کند. از طرفی با عرضه سپیدار در بازار سرمایه بخشی از دارایی‌های گروه قابلیت ارزیابی بیرونی یافته است. رویکرد ما ورود شرکت‌های بزرگ‌مان به بازار و نشان دادن دقیق‌تر دارایی‌های نامشهود گروه به این بازار است. نهایتاً بنا به برنامه سرمایه‌گذاری آتی به دنبال این هستیم که مانند گذشته افزایش سرمایه‌های بیش‌تری داشته باشیم و فراتر از شرکتی با سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی کنونی مسیر توسعه را طی کنیم.»
عزیزاللهی با اشاره به رویکردهای آتی همکاران سیستم هم گفت: «در سال جدید اولین استراتژی ما رهبری محصولی است؛ یعنی در هر بازاری با هر محصولی وارد شویم باید رهبر آن بازار باشیم. دومین استراتژی ما موفقیت مشتری است. به دنبال این هستیم که مشتری در همکاری با ما احساس موفقیت داشته باشد. رویکرد بعدی توسعه‌ی سرمایه‌ی انسانی است که یک عامل کلیدی و مزیت رقابتی در همکاران سیستم است. رویکرد چهارم، توسعه‌ی شبکه‌ است که آن را مهم‌ترین اهرم کلیدی کسب‌وکار همکاران سیستم در همه‌ی بخش‌ها می‌دانیم.»


در بخش پرسش و پاسخ این نشست، فرید فولادی مدیر عامل پیشین همکاران سیستم که در حال حاضر رییس هیات مدیره این شرکت است، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر افزایش همزمان سهم بازار محصولات همکاران و احتمال تبدیل شدن محصولات شرکت به موضوع جالب توجه هکرها و احتمال نشت اطلاعات از داده‌های مشتریان این شرکت و اختلال در عملکرد آنها گفت: ما هیچ اطلاعاتی از سمت مشتریان، نزد خود نگه نمی‌داریم و مراقبت از این اطلاعات به عهده خود مشتریان است. همچنین حتی گاهی که نیاز به دریافت اطلاعات برای برخی تست‌ها باشد، این مساله در شرایط مراقبتی خاصی در شرکت همکاران سیستم انجام می‌شود. از سوی دیگر تمام محصولات ما به شکل مستمر تست‌های امنیتی سختگیرانه دارند.
فولادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر علت کوتاه شدن دوره تغییر مدیریتی در این شرکت نیز گفت: واقعیت این نیست که دوره مدیریتی در شرکت همکاران سیستم کوتاه شده، بلکه مساله نیازهای شرکت برای پیشبرد اهداف است که تغییرات را ایجاد می‌کند و تناسب شرایط بازار موجب می‌شود که مدیران نقش‌های متفاوت و متناسبی ایفا کنند.
کمرنگ بودن نقش و جایگاه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی به نسبت وسعت بازار و خدمات شرکت همکاران سیستم، پرسش دیگری بود که از سوی خبرنگار ما از تیم اجرایی همکاران سیستم مطرح شد که این موضوع مورد پذیرش قرار گرفت و از افزایش فعالیت‌های روابط عمومی در این شرکت در آینده نزدیک اطلاع دادند.

ممکن است شما هم دوست داشته باشید
پاسخ دهید

Your email address will not be published.