<span style='color:#787878;font-size:12px;'>معاون علمی رئیس جمهور:</span><br/>۵ سال است راه‌اندازی بارنامه الکترونیکی در وزارت راه پاسکاری می‌شود
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>معاون علمی رئیس جمهور:</span><br/>۵ سال است راه‌اندازی بارنامه الکترونیکی در وزارت راه پاسکاری می‌شود

آی‌سی‌تی نیوز – معاون رئیس جمهور گفت:‌ پنج سال است می‌گوییم که بارنامه کالاهای الکترونیکی شود به وزارت راه و بنادر گفتیم آنها به راهداری پاس می‌دهند. به ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفتیم و در حال حاضر این مسئله نشده است. به گزارش فارس، سورنا ستاری معاون رئیس جمهور در مراسم انعقاد قرارداد […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون رئیس جمهور گفت:‌ پنج سال است می‌گوییم که بارنامه کالاهای الکترونیکی شود به وزارت راه و بنادر گفتیم آنها به راهداری پاس می‌دهند. به ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفتیم و در حال حاضر این مسئله نشده است.

به گزارش فارس، سورنا ستاری معاون رئیس جمهور در مراسم انعقاد قرارداد تولید ایکسری کامیونی از بخش خصوصی برای گمرک، اظهار داشت: روزی ۲ هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان در رابطه با هوش مصنوعی کد می‌نویسند چرا دستگاه‌های دولتی از این ظرفیت‌ها و امکانات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنند بارها به گمرک ناجا و سایر مراکز گفته‌ام.

وی با تاکید بر اینکه فناوری هوش مصنوعی رو به توسعه است، گفت: توسعه هوش مصنوعی به مشتری بستگی دارد. یکی از کلیدهای مبارزه با قاچاق کالا به بارنامه الکترونیکی است. پنج سال است می‌گوییم که بارنامه کالاهای الکترونیکی شود به وزارت راه و بنادر گفتیم آنها به راهداری پاس می‌دهند. به ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفتیم و در حال حاضر این مسئله نشده است.
وی ادامه داد: این موضوع در حوزه مبارزه با قاچاق کالا موثر است اما تاسف میخورم مصوبات جدی که در دولت گرفتیم گیر بارنامه الکترونیکی است.

ستاری افزود: عده ای از این شرایط سود می‌برند با این موضوع می‌توان تا ۵۰ درصد هزینه حمل بار را کاهش داد. ۵۰ درصد سود آن به دست دلالان می رسد که راننده را به بار وصل می کند. قطعا اگر این اتفاق بیفتد در کوتاه مدت نتیجه خواهد داد.

معاون رییس جمهور با طرح این سوال که چرا مثل تاکسیرانی هوشمند درون شهری برای حمل بار چنین چیزی نداریم بیان داشت: با هوشمندی جلوی مصوبات را گرفتند اما باید پیگیری شود تا مقاومت شکسته شود.