آی‌سی‌تی نیوز – واکنش‎ها به استعفای جک دورسی از مدیریت شبکه اجتماعی توییتر ادامه دارد. خبرگزاری میزان – «جک دورسی»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل توییتر، در میانه ابهام درباره آینده این بستر اجتماعی، از شرکتی که به ساخت آن کمک کرده، خارج می‌شود. به گزارش «آکسیوس»، توییتر در بحبوحه بزرگترین تحول خود قرار دارد؛ […]

آی‌سی‌تی نیوز – واکنش‎ها به استعفای جک دورسی از مدیریت شبکه اجتماعی توییتر ادامه دارد.
خبرگزاری میزان – «جک دورسی»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل توییتر، در میانه ابهام درباره آینده این بستر اجتماعی، از شرکتی که به ساخت آن کمک کرده، خارج می‌شود.

به گزارش «آکسیوس»، توییتر در بحبوحه بزرگترین تحول خود قرار دارد؛ این تحول شامل تغییر از یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تبلیغات متمرکز بر متن به یک پلتفرم مبتنی بر اشتراک متمرکز بر جوامع کوچکتر و چند رسانه‌ای است.

در ماه‌های اخیر، توییتر مجموعه‌ای از محصولات را راه‌ اندازی کرده است که محتوای طولانی‌ مدت را شامل می‌شود، از جمله صدا‌های زنده و خبرنامه‌ها.

در عرضه محصولات جدید، توییتر امیدوار بود نگرانی‌هایی را که در زمینه توسعه محصول از رقبایی مانند فیس‌بوک و اسنپ‌ چت عقب افتاده است، برطرف کند.

«پاراگ آگراوال»، مدیر عامل جدید این شرکت، که پیش‌تر مدیر ارشد فناوری این شرکت بود، مسئول کمک به توییتر برای رسیدن به اهداف عالی کاربران و درآمدی است که منعکس کننده تحول توییتر هستند.

توییتر در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که قصد دارد پایگاه کاربران فعال روزانه قابل درآمدزایی (mDAU) خود را از ۲۱۱ میلیون کاربر در پایان ۳ ماهه گذشته به ۳۱۵ میلیون تا ۳ ماهه چهارم ۲۰۲۳ افزایش دهد.

این شرکت همچنین قصد دارد تا ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ درآمد سالانه جهانی خود را بیش از ۲ برابر و به بیش از ۷.۵ میلیارد دلار برساند.

«دورسی» در نامه استعفای خود به کارکنان توییتر، گفت که بنیانگذاران شرکت‌های فناوری پیشرو برای شرکت‌های فناوری، به شدت محدود کننده و تنها نقطه شکست هستند.

در حالی که وی به برنامه‌های آینده‌اش اشاره نکرد، اتفاق نظر گسترده‌ای وجود دارد که «دورسی» بر چیز‌هایی مانند ارز‌های دیجیتال و «بلاک چین»، تمرکز خواهد یافت.

در پشت صحنه، تنش بین «جک دورسی» و سهامدارانی که استدلال می‌کردند او یک مدیرعامل پاره وقت است، در جریان است.

برخی کارمندان به «آکسیوس» می‌گویند که احساس می‌کنند «دورسی» هرگز به طور کامل به این کار متعهد نبوده است.

آنها می‌گویند که صبح روز دوشنبه از طریق گزارش‌های خبری از استعفای «دورسی» مطلع شدند.

شرکت سرمایه گذار فعال «الیوت منیجمنت» در اوایل سال ۲۰۲۰ بنا بر گزارش‌ها به دلیل توجه «دورسی» به پروژه‌های دیگری مانند Square، وی را تحت فشار قرار داد تا از سمت مدیرعاملی استعفا دهد.

توییتر یک ماه بعد با «الیوت» معامله کرد و «جسی کوهن»، شریک «الیوت» را به هیئت مدیره خود اضافه کرد.