آی‌سی‌تی نیوز – وزیر صنعت چین دیروز خواستار تقویت مدیریت تبادل داده میان مرزی و کنترل نحوه انتقال انبوه داده‌های کاربران این کشور به خارج از چین شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شیائو یاکینگ، وزیر صنعت و اطلاعات چین تاکید کرده که این کنترل‌ها باید از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ به […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر صنعت چین دیروز خواستار تقویت مدیریت تبادل داده میان مرزی و کنترل نحوه انتقال انبوه داده‌های کاربران این کشور به خارج از چین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شیائو یاکینگ، وزیر صنعت و اطلاعات چین تاکید کرده که این کنترل‌ها باید از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ به شکل قابل توجهی تقویت شوند.

وی از افشای جزئیات بیشتری در مورد نحوه انجام این کنترل‌ها خودداری کرده، اما پیش از این اداره فضای مجازی چین، پیش‌نویس قانونی را منتشر کرده بود که به موجب آن شرکت‌هایی که داده‌های بیش از یک میلیون کاربر را جمع‌آوری کرده و به خارج می‌فرستند باید از آن تبعیت کنند.

بر اساس این قانون شرکت‌های یادشده که باید داده‌های کاربرانشان را برای موسساتی در خارج از چین ارسال کنند موظف هستند گزارشی را در این زمینه برای بررسی‌های امنیتی به رگولاتوری چین تسلیم کنند.

چین در سال‌های اخیر به علت نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی حساسیت زیادی در زمینه نحوه مدیریت داده‌های کاربران چینی به خرج داده و تلاش می‌کند تا حد امکان از این کار جلوگیری کند. همچنین این کشور شرکت‌های فناوری را مجبور به نصب سرور در داخل خاک چین برای ذخیره سازی داده‌های کاربران کرده است.