آی‌سی‌تی نیوز – مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور توسعه علوم شناختی گفت: تاکنون در هوش مصنوعی شروع خوبی داشته ایم اما با همت محققان باید این موضوع پیگیری شود. کمال خرازی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مطالبه رهبری برای قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور اول دنیا در […]

آی‌سی‌تی نیوز – مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور توسعه علوم شناختی گفت: تاکنون در هوش مصنوعی شروع خوبی داشته ایم اما با همت محققان باید این موضوع پیگیری شود.

کمال خرازی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مطالبه رهبری برای قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور اول دنیا در حوزه هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی و استفاده از بخشهای مختلف یکی از موضوعاتی است که در دنیا به صورت خیلی گسترده مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور توسعه علوم شناختی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هم دانشمندان و جوانان با استعداد ایرانی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، گفت: البته که ما در ابتدای راه هستیم و چندین محصول هم به تولید رسیده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در زمینه توسعه هوش مصنوعی برای تحقق منویات رهبری گفت: این ستاد، برنامه داده کاوی به توان شناختی را که مربوط به هوش مصنوعی و استفاده از هوش مصنوعی در داده کاوی است پیگیری می‌کند.

خرازی افزود: ایجاد رشته‌هایی تحت عنوان «رایانش و مغز» و «رایانش و هوش مصنوعی» نیز زمینه ایجاد فعالیت دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

وی فزود: بنابراین حرکت در مسیر توسعه هوش مصنوعی در کشور ما برنامه ریزی شده که طبیعتاً راه درازی است؛ امیدواریم آنطور که در توان دانشجویان و شایسته جمهوری اسلامی است، پیشرفت کنیم.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور توسعه علوم شناختی خاطرنشان کرد: اکنون در بانک‌ها برای اعطای وام و ارائه خدمات بانکی، تشخیص تصاویر سی تی اسکن در حوزه پزشکی و… با هوش مصنوعی انجام می‌شود که توسط محققان کشور به نتیجه و مرحله استفاده رسیده است.

به گفته خرازی، تاکنون در هوش مصنوعی شروع خوبی داشته‌ایم اما با همت محققان باید این موضوع پیگیری شود.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی حمایتهای خوبی از استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان این حوزه داشته‌اند و تلاش می‌شود که دغدغه‌های آنها برطرف شود.

خرازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها و ساختارهای لازم برای توسعه هوش مصنوعی در کشور ایجاد شده، گفت: ما اگر بخواهیم از همه ابعاد هوش مصنوعی بهره ببریم باید از استارت اپها حمایت کنیم.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور توسعه علوم شناختی تاکید کرد: حمایت از استارت آپها وظایفی است که در معاونت علمی و فناوری پیگیری می‌شود امیدواریم که به نتیجه برسد.