آی‌سی‌تی نیوز – براساس آخرین مطالعه مرکز «رَک‌اسپیس تکنولوژی» کمتر از نیمی از سازمان‌ یا به عبارت دقیق‌تر ۴۸ درصد آنها با اطمینان تهدیدات امنیت سایبری پیرامون کسب‌وکار خود را به درستی درک می‌کنند. براساس یک نظرسنجی، کمتر از نیمی از سازمان‌ یا به عبارت دقیق‌تر ۴۸ درصد آنها با اطمینان تهدیدات امنیت سایبری پیرامون […]

آی‌سی‌تی نیوز – براساس آخرین مطالعه مرکز «رَک‌اسپیس تکنولوژی» کمتر از نیمی از سازمان‌ یا به عبارت دقیق‌تر ۴۸ درصد آنها با اطمینان تهدیدات امنیت سایبری پیرامون کسب‌وکار خود را به درستی درک می‌کنند.
براساس یک نظرسنجی، کمتر از نیمی از سازمان‌ یا به عبارت دقیق‌تر ۴۸ درصد آنها با اطمینان تهدیدات امنیت سایبری پیرامون کسب‌وکار خود را به درستی درک می‌کنند.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده که سه مورد از هر پنج سازمان فعال در منطقه خاورمیانه معادل ۵۹ درصد آنها از توانایی‌های خود برای نشان دادن واکنش مناسب به حوادث سایبری اطمینان دارند.

کارشناسان همچنین اعلام کردند تهدیدات امنیتی و روش‌های حمله سایبری به طور دائم در حال تحول است و علاوه بر این افزایش حجم داده‌های سازمانی، عملیات دیجیتالی و کار از راه دور به عنوان بزرگ‌ترین چالش امنیت سایبری فرصت‌های بیشتری را برای انجام حملات سایبری در اختیار هکرها قرار داده است.

بررسی‌ها نشان داد بیش از نیمی از رهبران فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه یا در اصل ۵۵ درصد آنها با این مشکلات مواجه هستند و تعداد آنها همچنان رو به افزایش است.

در مواجهه با این میزان تهدید، نگرانی‌های بیشتری نیز برای کسب‌وکارها ایجاد شده و ۴۴ درصد از تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات در سازمان‌ها توانایی شناسایی حوادث امنیتی در محیط‌های چندگانه ابری را ندارند.
مرجع : همکاران سیستم