آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتور بازار چین روز گذشته قوانین جدیدی برای نظارت سخت گیرانه تر بر تبلیغات آنلاین پیشنهاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق قوانین پیشنهادی جدید چین، آگهی‌ها نباید روی مصرف نرمال اینترنت تاثیر بگذارند یا کاربران را گمراه کنند. اداره دولتی تنظیم بازار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، […]

آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتور بازار چین روز گذشته قوانین جدیدی برای نظارت سخت گیرانه تر بر تبلیغات آنلاین پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق قوانین پیشنهادی جدید چین، آگهی‌ها نباید روی مصرف نرمال اینترنت تاثیر بگذارند یا کاربران را گمراه کنند.

اداره دولتی تنظیم بازار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، تبلیغات اینترنتی باید فرهنگ عالی سنتی ملت چین را گسترش دهند.

طبق قوانین پیشنهادی اپراتور پلتفرم‌ها باید سیستمی برای ثبت و بررسی تبلیغات و سفارش دهندگان آگهی ایجاد کنند. همچنین آنها باید محتوای آگهی‌هایی که به نمایش درمی آیند را رصد و بررسی کنند.

علاوه بر موارد گفته شده، تبلیغاتی که با هدف گرفتن کودکان، درمان‌های پزشکی را ترویج می‌کنند و تبلیغات لوازم آرایشی و بازی‌های رایانه‌ای که به سلامت جسمی و ذهنی کودکان کمکی نمی‌کند نیز ممنوع خواهند بود.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت اداره تنظیم بازار چین، مردم می‌توانند تا ۲۵ دسامبر نظرات خود درباره این قانون را ارائه کنند.

در ماه سپتامبر رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس قوانینی را درباره شیوه استفاده از الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا منتشر کرد.

این درحالی است که در سال جاری میلادی مقامات چینی قوانین سختگیرانه‌تری در صنایع مختلف به خصوص فناوری وضع کرده‌اند. بایدو (موتور جستجوی چینی) و تنسنت (تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای) طی گزارش‌های مربوط به نتایج فصلی خود هشدار دادند چشم انداز فروش تبلیغات در کوتاه مدت چندان رضایتبخش نیست و تحت تأثیر پاندمی و قوانین سختگیرانه قرار دارد.