آی‌سی‌تی نیوز – گوگل تصمیم دارد محدودیت‌های بیشتری بر موارد استفاده از داده‌های مرورگر کروم خود اعمال کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هدف از این اقدام برطرف کردن نگرانی‌هایی است که رگولاتور رقابت انگلیس درباره طرح ممنوعیت کوکی های طرف ثالث مطرح کرده است. تبلیغ کنندگان با استفاده از این کوکی […]

آی‌سی‌تی نیوز – گوگل تصمیم دارد محدودیت‌های بیشتری بر موارد استفاده از داده‌های مرورگر کروم خود اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هدف از این اقدام برطرف کردن نگرانی‌هایی است که رگولاتور رقابت انگلیس درباره طرح ممنوعیت کوکی های طرف ثالث مطرح کرده است. تبلیغ کنندگان با استفاده از این کوکی ها کاربران را ردیابی می‌کنند.

اداره رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) مشغول بررسی طرح گوگل برای قطع پشتیبانی از برخی کوکی های کروم است زیرا نگران آن است که رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال را مختل کند. این طرح گوگل «Privacy Sandbox» نام دارد.

گوگل پیش از این اعلام کرده بود کاربرانش هنگام جستجو در وب خواهان حفاظت بیشتری از حریم خصوصی شان هستند و نمی‌خواهند در سراسر سایت‌ها ردیابی شوند.

دیگر شرکت‌های فعال در بازار جهانی تبلیغات دیجیتال اعلام کرده‌اند حذف کوکی ها در مشهورترین مرورگر جهان توانایی آنها برای جمع آوری اطلاعات جهت شخصی سازی تبلیغات را محدود می‌کند و در نتیجه آنها بیش از پیش به مخزن داده‌های کاربران گوگل وابسته می‌شوند.

گوگل در اوایل سال جاری توافق کرد این طرح را بدون تأیید CMA اجرا نکند و علاوه بر آن تغییراتی که با توافق رگولاتور انگلیسی تأیید شده، به طور جهانی اجرا خواهد شد.

CMA اعلام کرد گوگل به برخی نگرانی‌های باقی مانده این سازمان از جمله تعهدات درباره کاهش دسترسی به IP آدرس‌ها و شفاف سازی حد و مرزهای داخلی درباره داده‌های قابل استفاده پرداخته است.

این شرکت آمریکایی در یک پست وبلاگی اعلام کرد قصد دارد این طرح را طوری توسعه دهد که برای کل اکوسیستم کارآمد باشد.

اداره رقابت و بازارهای انگلیس نیز اعلام کرد در ۱۷ دسامبر جلسه برای مشاوره درباره تعهدات جدید برگزار می‌کند.