blank

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت اپل آمریکا اعلام کرد به خاطر سقوط ارزش لیر ترکیه فروش محصولات خود در این کشور را تا تعیین قیمت های جدید متوقف کرده است. به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، شرکت اپل آمریکا اعلام کرد به خاطر سقوط ارزش لیر ترکیه فروش محصولات خود در این کشور را متوقف […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت اپل آمریکا اعلام کرد به خاطر سقوط ارزش لیر ترکیه فروش محصولات خود در این کشور را تا تعیین قیمت های جدید متوقف کرده است.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، شرکت اپل آمریکا اعلام کرد به خاطر سقوط ارزش لیر ترکیه فروش محصولات خود در این کشور را متوقف کرده است.

بنا به گفته شبکه خبر ترک، شرکت اپل گفته باید قیمت های محصولات خود در ترکیه را تغییر دهد. در حال حاضر کاربران ترک نمی توانند در تارنمای فروش اپل در ترکیه ثبت سفارش کنند و در کنار تمام محصولات اپل عبارت عدم موجودی ذکر شده است.

انتظار می رود اپل با توجه به کاهش ارزش لیر اقدام به بالا بردن قیمت محصولات خود در ترکیه کند.

ارزش لیر ترکیه در روز سه شنبه حتی به ۱۳٫۵ لیر در برابر دلار رسید. البته در معاملات دیروز لیر توانست کمی رشد کرده و به ۱۲٫۶ لیر در برابر دلار برسد.

از آنجا که قیمت خرید محصولات اپل در ترکیه شامل مالیات و عوارض بالا می شود قیمت آنها نسبت به بازار آمریکا برای کاربران بیشتر تمام می شود اما پس از سقوط ۱۵ درصدی ارزش لیر شرایط برعکس شد و همین امر باعث شد تا اپل فروش را متوقف کند.

ارزش لیر ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون ۴۰ درصد سقوط کرده و فقط در ۱۰ روز گذشته ۱۹ درصد افت ارزش داشته است.