آی‌سی‌تی نیوز – توئیتر یک حساب کاربری جعلی را به جای «تریگو اسلاگسولد ودیم» حساب وزیر اقتصاد جدید نروژ تأیید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، وب سایت نروژی NRKbeta نخستین بار این گزارش را منتشر کرد و طبق آن دفتر نخست وزیر و سازمان امنیت ملی نروژ به اشتباه حساب جعلی […]

آی‌سی‌تی نیوز – توئیتر یک حساب کاربری جعلی را به جای «تریگو اسلاگسولد ودیم» حساب وزیر اقتصاد جدید نروژ تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، وب سایت نروژی NRKbeta نخستین بار این گزارش را منتشر کرد و طبق آن دفتر نخست وزیر و سازمان امنیت ملی نروژ به اشتباه حساب جعلی را برای تأیید ارائه کرده بودند.

وزیر اقتصاد نروژ هیچ گاه حساب کاربری در توئیتر نداشته است. در گزارش رسانه نروژی اشاره شده از زمان انتخاب وی برای این سمت در ماه سپتامبر، چند حساب کاربری جعلی حذف شده‌اند.

تریگو اسلاگسولد ودیم ( Trygve Slagsvold Vedum)، هرگز حساب توئیتر نداشته است. طبق گزارش‌ها پس از انتخاب او برای این سمت در سپتامبر امسال، چند حساب با جعل هویت دوم ایجاد شدند و وزارت اقتصاد ماه گذشته با ارسال توییتی مجبور شد درباره این باره هشدار دهد. این وزارتخانه در توئیتی نوشت: بدین وسیله به اطلاع می‌رسانیم «تریگو اسلاسگسولد ودیم» وزیر اقتصاد حساب کاربری شخصی در توئیتر ندارد. حساب‌هایی که به نام وی ظاهر می‌شوند جعلی هستند و گزارش خواهند شد.

البته نکته متمایز حساب جعلی جدید که به اشتباه نیز تأیید شده بود، دریافت تیک آبی نبود. این حساب جعلی توئیت هایی در مخالفت با سیاست‌های حزب سیاسی ودیم منتشر کرده بود.

«آن کریستین هوسک» مدیر ارتباطات دفتر نخست وزیر نروژ در این باره گفت: متأسفانه اشتباهی در فرایند ارسال گزارش سبب شد تا حساب کاربری تأیید شود. این حساب جعلی اکنون حذف شده و ما اطمینان حاصل کردیم که هیچ حساب کاربری جعلی دیگری تأیید نشده است. علاوه برآن، هم اکنون مشغول بررسی روتین‌های گزارش دهی خود هستیم تا از وقوع چنین اشتباهاتی جلوگیری کنیم.

دفتر نخست وزیر و سازمان امنیت ملی نروژ مسئول تأیید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی سیاستمداران پس از انتخابات اخیر بودند. ظاهراً این حساب جعلی هر دو سازمان را فریب داده، به توئیتر ارسال و تأیید شده بود.