آی‌سی‌تی نیوز – اپل روز گذشته اعلام کرد از شرکت صهیونیستی NSO و همچنین شرکت مادر آن یعنی « OSY تکنولوژیز» شکایت کرده است. دلیل این امر نظارت و هدف گرفتن کاربران اپل به وسیله جاسوس افزار پگاسوس ذکر شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تولید کننده آیفون همچنین اعلام کرد […]

آی‌سی‌تی نیوز – اپل روز گذشته اعلام کرد از شرکت صهیونیستی NSO و همچنین شرکت مادر آن یعنی « OSY تکنولوژیز» شکایت کرده است. دلیل این امر نظارت و هدف گرفتن کاربران اپل به وسیله جاسوس افزار پگاسوس ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تولید کننده آیفون همچنین اعلام کرد به دنبال ممنوعیت استفاده نرم افزار، سرویس یا دستگاه‌های خود توسط این شرکت صهیونیستی است تا از سوءاستفاده بیشتر از کاربرانش جلوگیری کند.

پیش از اپل دولت‌ها و شرکت‌های مختلفی از NSO شکایت کرده‌اند. بسیاری از خبرنگاران، مقامات دولتی و کارمندان حقوق بشر هدف پگاسوس قرار گرفته‌اند. همچنین در اوایل ماه جاری شرکت مذکور در فهرست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفت.

همچنین مایکروسافت، متا پلتفرمز، آلفابت، سیسکو سیستمز نیز شکایات قانونی یا انتقادات صریحی علیه NSO انجام داده‌اند.

این شرکت صهیونیستی قبلاً ادعا کرده بود ابزارهایش را فقط به دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون می‌فروشد و اقدامات امنیتی برای جلوگیری از سو استفاده از آنها نیز انجام داده است.

اپل در شکایت خود نوشته در ۲۰۲۱ میلادی از ابزارهای NSO برای هدف گرفتن و حمله به مشتریان اپل استفاده شده است. این شرکت فناوری ادعا می‌کند NSO بیش از ۱۰۰ حساب کاربری جعلی «اپل آی دی» ساخته تا حملات خود را انجام دهد. هرچند سرورهای اپل هک نشده‌اند، اما شرکت صهیونیستی از آنها سو استفاده کرد تا حملاتی علیه کاربران انجام دهد.

همچنین اپل ادعا می‌کند NSO به طور مستقیم در فراهم کردن سرویس‌های مشاوره برای حملات شرکت داشته است. دلیل اهمیت این امر آنجاست که شرکت صهیونیستی ادعا می‌کند فقط ابزارهایش را به مشتریان می‌فروشد.

البته طبق اعلام تولید کننده آیفون تاکنون شواهدی مربوط به استفاده از ابزارهای NSO برای دستگاه‌هایی با iOS15 مشاهده نشده است.

اپل تصمیم دارد غرامتی که از این شکایت به دست می‌آورد را همراه ۱۰ میلیون دلار به گروه‌های تحقیقات نظارت سایبری از جمله «سیتیزن لب»(گروهی که حملات جاسوس افزارNSO را کشف کرد) اهدا کند.