هند در آستانه ممنوعیت رمزارزها
هند در آستانه ممنوعیت رمزارزها

آی‌سی‌تی نیوز – در حال حاضر طرح ممنوع شدن فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در پارلمان هند در دست بررسی است و ممکن است به طور کامل این فعالیت‌ها در هند ممنوع شود. به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، تنها چند روز پس از آنکه نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت چیزهایی شبیه بیت […]

آی‌سی‌تی نیوز – در حال حاضر طرح ممنوع شدن فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در پارلمان هند در دست بررسی است و ممکن است به طور کامل این فعالیت‌ها در هند ممنوع شود.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، تنها چند روز پس از آنکه نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت چیزهایی شبیه بیت کوین ممکن است زندگی جوانان را تباه کند، حالا پیشنهاد ممنوع شدن تمام فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی هم اکنون در پارلمان هند در دست بررسی است.

بنا به اعلام پارلمان هند، این طرح شامل ایجاد یک ارز دیجیتال رسمی در هند و ممنوع کردن کل ارزهای دیجیتال دیگر در این کشور است. قرار است در اولین جلسه پارلمان هند در فصل زمستان در روز ۲۹ نوامبر تصویب این طرح در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

قبلا ارزهای مجازی در هند ممنوع شده بودند اما این قانون در آوریل سال ۲۰۲۰ ملغی شد و همین مسأله باعث شد تا بازار ارزهای مجازی در هند به معرض انفجار برسد. در حالی که هنوز هیچ آمار رسمی وجود ندارد اما گفته می‌شود ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر در هند در مجموع حدود ۵٫۴ میلیارد دلار در بازار ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در حالی که دولت هند خیلی نسبت به ارزهای مجازی بدبین نیست اما نخست وزیر این کشور هفته گذشته گفت که مهم است تمام کشورهای دمکراتیک با هم در موضوع ارزهای مجازی نظیر بیت کوین همکاری کرده و اطمینان حاصل کنند که این ارزها در دست افراد خلافکار نیفتد و زندگی جوانان را تباه نکند.

بانک مرکزی هند هم نسبت به ارزهای مجازی غیردولتی نظیر بیت کوین و اتریوم به شدت ابراز نگرانی کرده و در ماه ژوئن گفت که در حال کار برای عرضه ارز دیجیتال رسمی خود است که تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد.

چین در ماه سپتامبر رسما فعالیت‌های خود در ارتباط با ارزهای مجازی را ممنوع کرد،‌ و هر گونه همکاری شرکت‌های خارجی با طرف‌های چینی در این زمینه را غیرقانونی اعلام کرد. با این حال اما کشور السالوادور در آمریکای مرکزی بیت کوین را ارز رسمی برای مبادلات اقتصادی اعلام کرده و در حال ایجاد تاسیسات برای استخراج ارزهای مجازی با استفاده از انرژی آتشفشان است.