آی‌سی‌تی نیوز – چهار اتحادیه بزرگ کارمندی و کارگری در آمریکا روز گذشته از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده خواستند تا با طرح شرکت آمازون برای خرید استودیوی مترو گلدن میر مخالفت کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آمازون این اتحادیه ها هشدار دارند که بی توجهی به این درخواست باعث کاهش توان […]

آی‌سی‌تی نیوز – چهار اتحادیه بزرگ کارمندی و کارگری در آمریکا روز گذشته از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده خواستند تا با طرح شرکت آمازون برای خرید استودیوی مترو گلدن میر مخالفت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آمازون این اتحادیه ها هشدار دارند که بی توجهی به این درخواست باعث کاهش توان رقابت در بازار خدمات چندرسانه ای و تفریحی و نیز افزایش انحصارطلبی آمازون می شود.

آمازون در ماه می گذشته از برنامه ریزی خود برای خرید مترو گلدن میر با پرداخت ۸.۴۵ میلیارد دلار خبر داده بود. این شرکت امیدوار است از این طریق بتواند با رقبایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس که بازار محصولات چندرسانه ای و تفریحی را در اختیار دارند، رقابت کند.

بررسی ها حاکیست در صورت نهایی شدن این خرید، آمازون با دسترسی به بیش از ۵۵ هزار عنوان برنامه چندرسانه ای، فیلم سینمایی و غیره از نزدیک ترین رقیبش که کمتر از ۲۰ هزار عنوان برنامه را در اختیار دارد، به شدت جلو می افتد. بنابراین می تواند در بازار تولید و پخش محتوا قدرتی انحصارگرانه پیدا کند و هزینه ارائه خدمات را نیز به دلخواه خود افزایش دهد. آمازون پیشتر هرگونه تلاش برای کنترل انحصار بازار خدمات تفریحی چندرسانه ای را رد کرده بود.