شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس در آستانه ورشکستگی
شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس در آستانه ورشکستگی

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت جاسوس افزار «NSO» با چالش‌های مالی و حقوقی توامانی مواجه شده است. خبرگزاری میزان – شرکت جاسوس افزار صهیونیستی «NSO» در پی افشاگری‌های اخیر درباره فعالیت‎هایش با چالش‌های عمده‌ای مواجه شده است. به گزارش «میدل ایست آی و اکسیوس»، شرکت «NSO Group» به دلیل قرار گرفتن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت جاسوس افزار «NSO» با چالش‌های مالی و حقوقی توامانی مواجه شده است.
خبرگزاری میزان – شرکت جاسوس افزار صهیونیستی «NSO» در پی افشاگری‌های اخیر درباره فعالیت‎هایش با چالش‌های عمده‌ای مواجه شده است.
به گزارش «میدل ایست آی و اکسیوس»، شرکت «NSO Group» به دلیل قرار گرفتن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا، با خطر ناتوانی از پرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری روبرو شده که این شرکت را در لبه پرتگاه ورشکستگی قرار می‌دهد.
آژانس رتبه بندی اعتباری «مودیز»، اعلام کرد که شرکت «NSO»، تولیدکننده نرم افزار جاسوسی «پگاسوس»، در پی تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن نام این شرکت در فهرست سیاه با خطر فزاینده عدم پرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری خود مواجه است.
ارزش شرکت «NSO»، بیش از یک میلیارد دلار بود که پس از قرار گرفتن نامش در فهرست سیاه آمریکا به دلیل عرضه نرم افزار جاسوسی به دولت‌های خارجی برای هدف قرار دادن مقام‌های دولتی، روزنامه نگاران، تجار، فعالان، دانشگاهیان، کارکنان سفارت، …، کاهش یافت.
اقدام آمریکا احتمالا بر درآمد «NSO» تاثیر گذاشته و ناتوانی آن در پرداخت بدهی هایش را افزایش می‌دهد.
براساس تخمین «مودیز»، بدهی «NSO» در سال جاری ۶.۵ برابر درآمد آن است.
این شرکت صهیونیستی که از سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش درآمد خود بوده، اکنون با خطر نقض توافق پرداخت بدهی نیز مواجه است.
بیشترین استفاده از جاسوس افزار پگاسوس در کدام کشور بوده است؟
مدیران «NSO» در حال لابیگری با «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن وی جهت واداشتن آمریکا به حذف نام خود از فهرست سیاه هستند.
در همین حال، شرکت «اپل» از شرکت «NSO» به دلیل نرم افزار‌های جاسوسی آن شکایت کرد.
«اپل» از «NSO» به دلیل «مسئولیتش در جاسوسی از کاربران خود» شکایت کرد.
براساس بیانیه مطبوعاتی شرکت «اپل»، این شرکت به دنبال ممنوعیت دائمی استفاده دستگاه‎ها، نرم افزار‌ها و خدمات اپل توسط گروه «NSO» است.
«اپل» متعهد شده است که ۱۰ میلیون دلار و همچنین هر گونه غرامت حاصل از این شکایت را به سازمان‌های دنبال کننده «تحقیقات سایبری» ارائه دهد.