آی‌سی‌تی نیوز – رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اندیشمندان غربی می گویند آینده کره زمین از آن مذهب است و این مکتب و مذهب چیزی جز اسلام ناب نخواهد بود و ما قطعا این پیروزی بزرگ و ابر تحول را در پیش رو داریم. به گزارش فارس، سومین رویداد سراسری فعالان فضای مجازی در بخش […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اندیشمندان غربی می گویند آینده کره زمین از آن مذهب است و این مکتب و مذهب چیزی جز اسلام ناب نخواهد بود و ما قطعا این پیروزی بزرگ و ابر تحول را در پیش رو داریم.

به گزارش فارس، سومین رویداد سراسری فعالان فضای مجازی در بخش های مختلف از جمله ساخت پویانمایی،‌ بازی و نرم افزار به همت سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم از علی ابوالحسنی تهیه کننده مجموعه دیرین دیرین که یکی از داوران این رویداد بود تقدیر شد.

«مسلم معین» مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، در ابتدای این مراسم گفت: یکی از راهبردهای بسیج که با تدبیر فرماندهی محبوب بسیج در دستور کار قرار گرفته مردم پایه کردن همه خدمات مبتنی بر توان مندی مردمی است. عرصه فضای مجازی یکی از اینها است که با همین راهبرد استفاده از ظرفیت های مردمی پیش رفته است. مجموعه فضای مجازی بسیج در ۵ عرصه فعالیت می کند. یکی از اینها تولید محتوا است.

وی افزود: سه هزار نفر فعالان حوزه نرم افزار با موضوعی که از قبل از آن مطلع نبودند رقابت کردند و در این رویداد توانمندی های بچه ها را ارزیابی می کنیم. امروز ۱۰۸ تیم برگزیده های این رویداد هستند که رقابت شان را با سوژه هایی که از قبل مشخص نیست آغاز می کنند و ظرف ۴۸ ساعت کارهایشان را عرضه می کنند.
معین ادامه داد: علاوه بر مجموعه بنیاد تابان بسیج که ما را حمایت می کند مجموعه همراه اول در این رویداد برای حمایت با ما همراه شده و غرفه مجزایی هم دارند.

معین ادامه داد: مجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری برترین های این رویداد را به عنوان شرکت های خلاق بسیجی که بیش از ۷۰ شرکت خلاق هستند معرفی می کنند. این رویداد با نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده و با همین نگاه به فعالیت هایش ادامه می دهد.

در ادامه این مراسم از یکی از بازی های شرکت کننده در این رویداد توسط سردار سلیمانی و‌ برخی مدیران رونمایی شد. این بازی درباره مبارزه با نژادپرستی تهیه و تولید شده است و مهرداد پارسافر کارگردانی این بازی را به عهده داشته است.

سردار «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن بیان تبریک به خاطر سالروز فرمان تاریخی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل شجره بسیج،‌ افزود: شما عزیزان شرکت کننده در این رویداد ملی با درخشش در این عرصه یکی از جلوه های بصری نظام را به نمایش خواهید گذاشت.

وی ادامه داد: آنطور که اندیشمندان مسلمان اعتقاد دارند و با تجربه ای که از گذشته در دست داریم یک ابر تحول در قرن معاصر پیش روی ما است. در گذشته تغییرات بزرگی در عالم اتفاق افتاد و در قرن بیستم نیز حادثه بزرگی مثل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت که حادثه های بسیار بزرگی منبعث از این حادثه بزرگ هستند.

سردار سلیمانی در ادامه بیان داشت: از مسیر این حادثه بزرگ یک ابر تحول پیش روی جهانیان است که مسیر اعتلای انقلاب اسلامی با پیش قرقاولی ملت ایران انجام خواهد شد. امام راحل (ره) فرمودند قرن آینده از آن اسلام خواهد بود. همچنین رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم دولت سازی و‌ خودسازی و جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی را پیش روی ملت ایران تبیین کردند و فرمودند کشورهای مسلمان برای تمدن اسلامی باید کنار هم باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم ایجاد جهش در این پیروزی بزرگ، تکیه بر ظرفیت های فناوری ارتباطات است گفت: شما با هوشمندی و درایت، پیشتاز این عرصه شدید. رهبر معظم انقلاب می فرمایند آنجا که از حضور بسیج می‌گویید یعنی حضور مردم ایران و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز فرمودند با استفاده از ظرفیت های مردم با محوریت جوانان با روحیه جهادی و جهش در پیشرفت باید این مسیر را طی کنیم.

وی ادامه داد: چنین رویدادی برای شکوفایی و خلاقیت ها در عرصه فضای مجازی با تسهیل گری بسیج به همین منظور برپا شده است. بسیج یعنی ملت ایران و ما در بسیج به عنوان خدمت گزاران، وظیفه داریم تا تسهیل گری و‌ هم افزایی را برای شما فراهم کنیم. امروز اگر شبکه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی ایجاد شده است یعنی ملت ایران فناوران این عرصه را به میدان فرستاده است، همانطور که در دفاع مقدس فرزندان خود را به میدان فرستاد و این حضور به مثابه همان حضور است منتهای با تفاوت در ویژگی های آنها.امیدواریم هر چه سریع تر به پیروزی بزرگ و تاریخی که برای بشریت نجات بخش است برسیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه الگوی ما برای موفقیت الگوی دفاع مقدس است،‌ افزود: این هم یک شعار نیست و ریشه علمی دارد غیر از آنچه که در اعتقادات ما است. ما معتقدیم در مکتب انتظار یکی از عملی ترین اقدامات برای فراهم شدن ظهور حضرت حجت (عج) تشکیل مردم سالاری دینی و اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی و نظام علوی و عاشورایی توسط ملت ایران است اما در غرب می بینید اندیشمندان غرب مرتب بیان می کنند که لیبرالیسم از لحاظ کارکرد و گفتمان به آخر خط رسید و علم او فرو افتاده است.

وی افزود: دو روز پیش یکی از اندیشمندان معروف آمریکایی ژاپنی تبار در شبکه خبر درباره آمریکا و تمدن غرب زیرنویس شبکه خبر بود. وضعیت مارکسیس و سوسیالیس در مقابل چشمان شما هست. مسیحیت در چند سال پیش در واتیکان جمع شدند و کشیش ها در اجلاس سالیانه شان گفتند مسیحیت دیگر قدرت گفتمان سازی برای بشریت ندارد چون مسیحیت تمام ارزش های خود را در اختیار لیبرالیسم برای منفعت اقتصادی طبقه خاصی قرار داد. وضع صهیونیسم بسیار مشخص است. اندیشه ای که تکیه بر زر و زور و تزویر دارد و بشریتی که در این بحران ها گرفتار شده است.

وی افزود:‌ پیش بینی که اندیشمندان غربی کردند و مقالات آنها به فارسی هم ترجمه شده است و آنها می گویند آینده کره زمین از آن مذهب است و این مکتب و مذهب چیزی جز اسلام ناب نخواهد بود و ما قطعا این پیروزی بزرگ و ابر تحول را در پیش رو داریم و امیدواریم ملت ایران پرچم دار این ابر تحول و پیروزی بزرگ در قرن حاضر خواهد بود.

وی ادامه داد: این رویداد با حضور شما عزیزان و سایر هم رزمان و همکاران و فعالان عرصه فضای مجازی در استان ها انجام شد و مرحله نهایی آن در هفته بسیج در حال برگزاری است. از حضور شما عزیزان تشکر می کنم که از راه های دور و نزدیک مشتاقانه در این رویداد شرکت کردید و امیدواریم این برنامه ها استمرار داشته باشد. همچنین سه موضوع در این رویداد ملی توسط دوستان انتخاب شده است: در انیمیشن با موضوع در مسیر پیشرفت، توقف، در حوزه بازی با موضوع شهر آرمانی و‌ محله اسلامی و همچنین در موضوع نرم افزار با عنوان بسیج مجازی در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی و کارآفرینی تولید محتواهایی انجام خواهد شد که مورد استقبال ملت ایران قرار خواهد گرفت.