آی‌سی‌تی نیوز – سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه لیست شرکت‌های خارجی ملزم به افتتاح نمایندگی در روسیه را منتشر کرد. به گزارش سایبربان؛ قانون «فعالیت اشخاص خارجی در شبکه اطلاعات و مخابرات «اینترنت» در قلمرو فدراسیون روسیه» که در ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تصویب شد شرکت‌های اینترنتی خارجی با روزانه بیش از ۵۰۰ هزار کاربر را […]

آی‌سی‌تی نیوز – سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه لیست شرکت‌های خارجی ملزم به افتتاح نمایندگی در روسیه را منتشر کرد.
به گزارش سایبربان؛ قانون «فعالیت اشخاص خارجی در شبکه اطلاعات و مخابرات «اینترنت» در قلمرو فدراسیون روسیه» که در ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تصویب شد شرکت‌های اینترنتی خارجی با روزانه بیش از ۵۰۰ هزار کاربر را ملزم کرده است دفاتر نمایندگی مجاز خود را در فدراسیون روسیه افتتاح کنند.

فهرست این شرکت‌ها در وب‌سایت رسمی سازمان روسکام نادزور منتشر شده و شامل ۱۳ شرکت خارجی با ۲۲ منبع اطلاعاتی است. در این لیست شرکت‌های گوگل، اپل، فیس بوک، توییتر، تیک تاک، تلگرام، زوم، وایبر، دیسکورد، پینترست، اسپاتیفای، توییچ و لایک می (Likeme) قرارگرفته‌اند.

علاوه بر الزامات افتتاح شعبه/ دفتر نمایندگی/ شخص حقوقی روس از ۱ ژانویه ۲۰۲۲، قانون مسئولیت‌هایی را نیز برای اشخاص خارجی محول کرده است. ازجمله اینکه، آن‌ها بایستی در وب‌سایت خود یک فرم الکترونیک فید بک از کاربران روس داشته باشند، یک حساب شخصی در وب‌سایت روسکام نادزور برای تعامل با نهادهای دولتی ایجاد کنند و در منبع اطلاعاتی یک شمارشگر حضور کاربران نصب کنند.

لیست شمارشگرها نیز درسایت رسمی روسکام نادزور درج شده است. اشخاص خارجی همچنین موظف‌اند دسترسی به اطلاعاتی را که قوانین روسیه را نقض می‌کنند محدود سازند.

قانون مورداشاره با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از اقدامات شرکت‌های فناوری اطلاعات خارجی را وادار به رعایت قوانین روسیه می‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ممنوعیت انتشار تبلیغات در منبع اطلاعاتی، عملیات‌های پرداخت به نشانی آن، ممنوعیت نتایج جستجو، ممنوعیت جمع‌آوری و انتقال فرامرزی داده‌های شخصی کاربران روس‌، اطلاع‌رسانی به کاربران منابع اینترنتی در مورد نقض قوانین فدراسیون روسیه و محدودیت جزئی یا کامل دسترسی به منبع اطلاعاتی.