تحرکات سایبری طالبان
تحرکات سایبری طالبان

آی‌سی‌تی نیوز – طالبان در حال استخدام جاسوسان سایبری و متخصصین ارتباطاتی از چین می باشند. برخی منابع غربی مدعی شده اند، طالبان، جاسوسان سایبری چینی را با هدف جاسوسی از شهروندان افغان و جلوگیری از شورش در شبکه های اجتماعی استخدام کردند. پکن متتخصصین ارتباطاتی خود را به کابل فرستاده است تا نحوه ایجاد […]

آی‌سی‌تی نیوز – طالبان در حال استخدام جاسوسان سایبری و متخصصین ارتباطاتی از چین می باشند.
برخی منابع غربی مدعی شده اند، طالبان، جاسوسان سایبری چینی را با هدف جاسوسی از شهروندان افغان و جلوگیری از شورش در شبکه های اجتماعی استخدام کردند.

پکن متتخصصین ارتباطاتی خود را به کابل فرستاده است تا نحوه ایجاد اختلال در شبکه تماس ها و خطوط ارتباطاتی و همچنین نظارت بر شبکه اجتماعی را به آنها آموزش دهند.

منابع اطلاعاتی غربی مدعی هستند که هدف از این کار، جلوگیری از سازماندهی شورشگران در شبکه های اجتماعی می باشد. در زمان تحولات سیاسی موسوم به “بهار عربی” در خاورمیانه نیز اتفاقات مشابهی رخ داد.

یکی از منابع اطلاعاتی آمریکا گفت: چین سال ها خود را برای این روز آماده کرده است. چین مدت طولانی می باشد که ارتباطات شهروندان را زیر نظر دارد و می شود گفت در این کار خبره شده است. ( نظارت بر تلفن های همراه، اینترنت و تمامی روش های ارتباطی)

این موضوع می تواند قدرت و کنترل طالبان بر روی کشور را افزایش دهد چون شبکه اجتماعی می تواند محرک خوبی برای شورشگران باشد.

این کار همچنین می تواند پل های ارتباطی مقامات و پرسنل امنیتی سابق با دیگر شبکه ها را به حداقل برساند.

یکی از ترس ها و نگرانی های اصلی روسای طالبان، حمایت مردم از گروه هایی مانند جبهه مقاومت ملی و فعالین حقوق زنان می باشد.

یکی از منابع خبری در گفتگو با وسایت خبری Mirror به تازگی گفت: در صورتی که چین سیستم های جاسوسی این چنینی را در افغانستان نصب کند، طالبان می توانند با استفاده از قدرت بزرگی بر جمعیت افغانستان تسلط پیدا کند.

این کار می تواند باعث ایجاد فضایی در جامعه شود که همواره حس کنترل شدن را به مردم منتقل می کند.

پیش از این نیز خبرهایی از گوشه و کنار شنیده می شد که طالبان حتی دنبال ارتباط گرفتن با روسیه جهت استخدام متخصصین سایبری بوده است.

باید این نکته را در نظر داشت که عرصه سایبری با حضور این قبیل نیروهای افراط گرا می تواند آینده ای مبهم و پر از خطر بسازد که در روابط همسایگی تاثیر به سزایی خواهد داشت.(منبع:سایبربان)