آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به سرمایه گذاران خود در مورد پیام ها و تماس های جعلی کلاهبرداران هشدار داد. به گزارش سایبربان؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به سرمایه گذاران آمریکایی در مورد کلاهبرداران هشدار داده است. این کلاهبرداران از طریق تماس تلفنی، ایمیل، پیام صوتی و نامه […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به سرمایه گذاران خود در مورد پیام ها و تماس های جعلی کلاهبرداران هشدار داد.
به گزارش سایبربان؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به سرمایه گذاران آمریکایی در مورد کلاهبرداران هشدار داده است. این کلاهبرداران از طریق تماس تلفنی، ایمیل، پیام صوتی و نامه خود را به عنوان مقامات این کمیسیون معرفی می کنند.

این هشدار توسط اداره حمایت و آموزش سرمایه گذاران کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد.

این اداره اعلام کرد:چندین نفر اخیرا تماس های تلفنی یا پیام های صوتی را دریافت کرده اند که ظاهرا از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار بوده است. (با استفاده از شماره تلفن این کمیسیون)

این تماس ها و پیام ها باعث ایجاد نگرانی در مورد تراکنش های غیر قانونی و دیگر فعالیت های مشکوک در حساب جاری بانکی یا رمز ارز دریافت کنندگان این تماس و پیام ها شده است.

به سرمایه گذاران توصیه می شود به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را تا زمان اطمینان از پیام یا تماس دریافتی به اشتراک نگذارند.

مهاجمین سایبری برای جا زدن خود به عنوان مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار از نام واقعی کارمندان بهره می بردند.

جعل هویت کارمندان آژانس های دولتی آمریکا یکی از روش های رایج درخواست پول در کمپین های جعل محسوب می شود.

SEC مدعی شد:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هیچ مبلغی را از هیچ فردی به عنوان جریمه و عودت پول غیر قانونی درخواست نخواهد کرد.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا ( FBI ) ماه جولای در مورد کلاهبرداری از سرمایه گذاران هشدار داده بود.